המערכת הפוליטית סוערת לאחר הפרסום הערב (יום ה'), לפיו השופטים אמרו שיהיה קשה להוכיח שוחד בתיק 4000 לנציגי התביעה וההגנה במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער, אמר כי "במשך תקופת כהונתי כשר המשפטים נמנעתי מהתייחסות לאפשרות הסדר טיעון במשפט נתניהו. זאת, מתוך כבוד לעצמאות התביעה הכללית בנושאים המסורים לשיקול דעתה המקצועי. עמדתי הייתה זה מכבר כי נכון, בהתחשב במכלול השיקולים, לסיים את משפט נתניהו בהסדר טיעון. עתה מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו"מ כזה. האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו גדעון סער
בנימין נתניהו גדעון סער
בנימין נתניהו וגדעון סער
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בחודש שעבר התבטא גם יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ, לאפשרות לעסקה. גנץ השיב בחיוב על השאלה האם הוא מעדיף לראות את ראש הממשלה נתניהו חותם על הסדר טיעון במשפטו ופורש מהחיים הפוליטיים.
גם כמה שרים התייחסו לפרסום, שאמרו שטובת המדינה דורשת הסדר טיעון. שר המשפטים, יריב לוין, אמר: "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת. אי אפשר שלא להזדעזע נוכח כל מה שהתרחש עד עכשיו, ונוכח מה שמתגלה שלב אחר שלב. גם אם זה לוקח שנים - האמת חייבת לצאת לאור".
שר התרבות, מיקי זוהר, כתב: "היום כולם מבינים מה שאמרנו לכל אורך הדרך: לא יהיה כלום כי אין כלום". שר התקשורת, שלמה קרעי, הביא הוכחה מהגימטריה: "אין כלום כי לא היה כלום כי לא יהיה כלום = 521 = נתניהו".
שרת ההסברה, גלית דיסטל-אטבריאן, כתבה: "מדינה שלמה חגגה את השוחד שהוא מעולם לא לקח. ‏אלף חיצים של 'לך, מושחת' נורו אל גבו מדי יום והוא נותר זקוף. ‏אוקיינוסים של זעם, תסכול וכאב בוודאי געשו בו אבל הוא לא הראה. ‏הוא לא חשף דבר. ‏המשפט הזה הוא נקודת השפל האפלה ביותר שידעה מדינת ישראל. ‏הקושרים, הרודפים והמפלילים עוד יתנו דין וחשבון, אבל הערב אני רק רוצה לומר תודה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו".
3 צפייה בגלריה
שלמה קרעי וגלית דיסטל
שלמה קרעי וגלית דיסטל
שלמה קרעי וגלית דיסטל
(צילום: הדר יואביאן, מארק ניימן,לע"מ)
שר התפוצות, עמיחי שיקלי, הוסיף: "שבע שנים, חמש מערכות בחירות, כאוס פוליטי, אינסוף שנאה וחרמות, מחאות מדי שבת מבלפור דרך כיכר גורן והגשרים ועד קפלן, שלילה מוחלטת של חזקת החפות, עינויי עדים, הדלפות סיטונאיות מחקירות, שיימינג שאי אפשר לתאר במילים לאדם שהקדיש את חייו לתקומת ישראל. ובסופו של דבר, כשהחברה שלנו פצועה משנאת חינם ואותה חבורת קריים-מינסטר עלובה, בצירוף עוד כמה לשעברים ממורמרים שהציבור שלח הביתה, ממשיכה בשלה, מתברר שהכל עורבא פרח. לא שוחד, לא מרמה, לא פרשת צוללות ולא שוד הגז".
השופטים במשפטו של נתניהו אמרו כאמור לנציגי התביעה כי הם יתקשו להוכיח עבירת שוחד בתיק 4000 (בזק-וואלה), שבו נאשם רה"מ בקבלת שוחד מאנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' ובמרמה והפרת אמונים. כך פורסם הערב בחדשות 13. עוד פורסם כי השופטים אמרו שטובת המדינה דורשת הסדר טיעון.
בפגישה קודמת שנערכה לחצו השופטים על נציגי הפרקליטות להגיע לגישור. בשתי הפגישות נכחו עורכי הדין של נתניהו ואלוביץ'. בסרטון שצולם השבוע נראים יהודית תירוש מהפרקליטות, ז'ק חן המייצג את שאול אלוביץ' ובועז בן צור המייצג את נתניהו בדרכם לפגישה. כאמור, נתניהו גם נאשם במרמה והפרת אמונים בתיק 4000, כך שגם אם יבוטל השוחד הוא עדיין צריך להתמודד עם האישום השני.
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה לאחרונה כי היא מתנגדת להצעה לקיים גישור פלילי בתיק. בהרב-מיארה כן האמינה שסנגורי נתניהו יכולים להגיע להידברות ישירה על מגעים להסדר טיעון, אבל במתכונת שבה המשפט יימשך כסדרו במהלך משא ומתן.