הנרצח ה-126 בחברה הערבית מתחילת השנה: מוחמד איבראהים בראנסי, צעיר בן 25 תושב טייבה, נורה למוות הלילה (בין חמישי לשישי) בפתח ביתו בעיר שבמשולש. הוא פונה באמבולנס של חברת אל-תמים לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו.
11 קליעים נורו לעבר בראנסי. מחקירה ראשונית עלה כי הוא נפגע מהירי בצאתו מרכבו בפתח הבית, ולא הצליח להימלט מהיורים. לפי עדויות של קרובי משפחתו, הוא ישב ברכבו וכשהבחין ברוצחים מתקרבים אליו קפץ מהרכב בניסיון להימלט מהם, אולם הם עקבו אחריו וירו בו. המשטרה מסרה כי פתחה בסריקות אחר חשודים במעורבות בירי. לזירה הוזעקו חוקרי מז"פ לטובת איסוף ממצאים בחקירת הרצח, וגם מפקד מחוז המרכז במשטרה ניצב אבי ביטון הגיע למקום.
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בטייבה
זירת הרצח בטייבה
שוטרים בזירת הרצח, הלילה. 11 קליעים לעבר הצעיר
4 צפייה בגלריה
מוחמד איבראהים בראנסי שנרצח בפתח ביתו בטייבה
מוחמד איבראהים בראנסי שנרצח בפתח ביתו בטייבה
הנרצח מוחמד איבראהים בראנסי. משפחתו צעקה על השוטרים: "אתם לא תעשו כלום"
משפחתו של הנרצח צעקה על השוטרים, ובהם מפקד המחוז, והטיחה בהם האשמות. "אתם לא תעשו כלום. אתם רק באים, סוגרים תיקים והולכים", קראו לעברם בני המשפחה. "כל יום יש רצח ואין פתרונות. זה שאתם כאן לא מרגיע אותנו".
הרצח התרחש פחות מיומיים אחרי רצח אחר בחברה הערבית. ביום רביעי האחרון, בזמן שיצא לעבודתו, נורה למוות יוסף סלימאן אבו גנים (זבארקה), נהג אוטובוס בשנות ה-40 לחייו מלוד. לפי החשד, הרקע לרצח היה נקמת דם בסכסוך בין שתי משפחות. במקום שבו נרצח אבו גנים, אמורה לקום תחנת משטרה.
ביום ראשון האחרון נרצח ביריות אחמד עומרייה, בן 25 מאיבטין, באזור צומת הצ'ק פוסט בחיפה. צוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותו במקום בתום פעולות החייאה.
מתחילת השנה נרצחו 126 בני אדם בחברה הערבית. מהנתונים עולה כי בכל פחות משלושה ימים נרצח אדם בחברה הערבית בישראל.