הוא כונה בישראל "אמיץ", ברמת גן קראו רחוב על שמו - אבל היום (שני) עצרה המשטרה את שגריר מקסיקו בעבר לאונסק"ו, שחשוד שאנס כמה נשים במדינה.
המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה להסגרתו של אנדראס רואמר סלומיאנסקי, אזרח מקסיקו בן 59, המבוקש על ידי מקסיקו בגין עבירות מין. בעקבות בקשת ההסגרה שהוגשה מטעם מקסיקו ונבחנה על ידי המחלקה הבינלאומית, נעצר רואמר הבוקר על ידי המשטרה.
5 צפייה בגלריה
אנדראס רומר
אנדראס רומר
אנדראס רואמר סלומיאנסקי. נעצר על ידי המשטרה
5 צפייה בגלריה
אנדראס רומר
אנדראס רומר
רואמר סלומיאנסקי, לצד שלט הרחוב ועליו שמו
5 צפייה בגלריה
השלט שהוסר
השלט שהוסר
השלט שהוסר
בשנת 2022 ביקשה מקסיקו מישראל את הסגרתו של רואמר, המבוקש על ידה בגין ביצוע עבירות אינוס בכמה נשים במקסיקו סיטי. המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט עתירה על מנת שיכריז עליו בר הסגרה למקסיקו בגין אותן עבירות, וכן בקשה למעצרו עד לקבלת החלטה סופית בעתירת ההסגרה.
רואמר כתב 16 ספרים ושני מחזות, ואף שימש כמנחה, יוצר ומפיק תוכניות טלוויזיה רבות. לפי בקשת ההסגרה, הוא ביצע עבירות מין חמורות בחמש נשים, שלגבי שתיים מהן העבירות התיישנו לפני דיני מדיני ישראל.

ניצל את מעמדו בתקשורת, הזמין נשים לביתו - ואנס

לפי המפורט בבקשת ההסגרה, הוא הזמין את הנשים לביתו, בתואנה של פגישת עבודה ותוך ניצול מעמדו הבכיר בעולם התקשורת, ושם אנס אותן. במקסיקו הוצגו עדויות של לא פחות מ-61 נשים, שרואמר אנס או תקף אותן מינית לכאורה.
ב-2016, אז שימש רואמר היהודי כשגריר מקסיקו באונסק"ו, הוא דחף להצבעה נוספת על ההחלטה שלפיה אין זיקה בין העם היהודי להר הבית ולכותל המערבי. אבל מאבקו נכשל, ובעקבות התנהלותו הוא אף נקרא לשיחת הבהרה בארצו.
5 צפייה בגלריה
ההפגנה מחוץ לישיבת המועצה
ההפגנה מחוץ לישיבת המועצה
הפגנה להסרת שמו של רואמר סלומיאנסקי מהרחוב ברמת גן
(צילום: אבי חי )
5 צפייה בגלריה
יחד בסוכה. שאמה הכהן ורואמר סלומיאנסקי, לפני 7 שנים
יחד בסוכה. שאמה הכהן ורואמר סלומיאנסקי, לפני 7 שנים
יחד בסוכה. שאמה הכהן ורואמר סלומיאנסקי, לפני 7 שנים
שגריר ישראל באונסק"ו דאז, כרמל שאמה הכהן, העלה סטטוס בפייסבוק שאליו צירף תמונה שלו עם רואמר בסוכה, הודה לו על "עמדתו האמיצה ויושרו" והביע הערכה על התנהגותו. "היה זה מאוד מרגש עבורי מבחינה אישית כשראיתי אותך עוזב את החדר בעת ההצבעה, כדי להימנע באופן אקטיבי מלהצביע נגד מצפונך‭,"‬ כתב.
בעקבות זאת, ולאחר מינויו לראש העיר רמת גן, אף דחף שאמה הכהן לקרוא לרחוב בעיר על שמו של רואמר. "מגיע לו, הייתי שמח לגור ברחוב שנקרא על שם אדם כזה, שלחם עבור ישראל ושילם מחיר", אמר ל-ynet ב-2019.
אבל לאחר שהתפרסמו החשדות נגד רואמר, דרשה האופוזיציה בעיר להחליף את השם, ובסופו של דבר ועדת השמות הסכימה להחליף את שם הרחוב ליוענה ז'בוטינסקי.