1 צפייה בגלריה
תג יחידה של גולני
תג יחידה של גולני
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock )
בית הדין הצבאי החדש בבית ליד גזר היום (רביעי) 60 ימי מאסר בפועל על שני לוחמים מגדוד 51 בחטיבת גולני שהודו והורשעו בהסדר טיעון בהתעללות בפלסטיני בחודש שעבר בכפר כיפל חארת' בשומרון. על לוחם נוסף בגדוד, שהורשע בעבירה של חריגה מסמכות עד כדי סיכון חיים או בריאות, נגזרו 40 ימי מאסר בפועל. פרטיהם המזהים של הלוחמים אסורים לפרסום.
לפי כתבי האישום, השלושה וחייל נוסף שמשפטו עדיין מתנהל, העלו את הפלסטיני לג'יפ צבאי ונסעו עמו למקום מרוחק. במהלך הנסיעה ולאחריה הופעלה אלימות כלפי הפלסטיני. לאחר מכן הותירו הלוחמים את הקורבן במקום המרוחק שאליו נלקח.
עוד צוין בכתב האישום כי הלוחמים הסתירו את פרטי האירוע ממפקדיהם, בניסיון למנוע פתיחת חקירה של המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח), ותיאמו את גרסאותיהם ביחס לפרטיו במטרה לשבש את החקירה. בשל כך, שלושת הלוחמים הורשעו גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט בצוותא.
בית הדין הצבאי כיבד את הסדרי הטיעון, ובמקביל לעונשי המאסר הוחלט להוריד את שלושת הלוחמים המורשעים לדרגת טוראי.
דובר צה"ל מסר כי "בהסדרי הטיעון, הובאו בחשבון שיקולים ראייתיים שונים אשר משקפים את חלקו של כל אחד מן החיילים במעשים. עניינו של החייל הרביעי, שמואשם בעבירות של תקיפה, התעללות בנסיבות מחמירות ואיומים, עודנו מתנהל בפני בית הדין הצבאי ומעצרו הוארך עד יום שלישי הבא".