תהיו חכמים. זה המסר המרכזי שהעבירו היום (רביעי) שר החוץ הבריטי דיוויד קמרון ושרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק, בפגישה עם שר החוץ ישראל כ"ץ, שעסקה בין השאר במתקפה האיראנית - ובהיערכות הישראלית לתגובה. השניים ביקשו מישראל להימנע מגרירת האזור להסלמה, בעוד ששר החוץ כ"ץ אמר: "קשה שלא להגיב. נעשה מה שנכון".

שר החוץ כ"ץ הודה לשר קמרון על השתתפות בריטניה במאמץ הבלימה ויירוטי המתקפה האיראנית, והוא מצידו אמר: "אנחנו חושבים שאתם צריכים להימנע מהסלמה, אבל מכבדים את הריבונות והעצמאות שלכם, רק מבקשים שתהיו חכמים".
שרת החוץ הגרמנייה סיפרה בפגישה: "אנחנו בברלין היינו ערים כל הלילה וראינו בטלוויזיה מה קרה. זה בלתי ייאמן. האיראנים טענו שזו הייתה הגנה עצמית. אני לא מבינה איך 350 טילים זו הגנה עצמית". היא טענה כי "ציבורית זה היה ניצחון הגנתי לישראל. העולם רואה באיראן כמי שמסלימה את המצב. תשמרו על הקו הזה, תהיו חכמים. זה הניצחון הכי גדול שלכם בזירה הבינלאומית. אנחנו לא מעוניינים במלחמה כוללת במזרח התיכון".
שר החוץ כ"ץ קרא לשניים להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור. "הם קודם כל גוף לדיכוי הדמוקרטיה הפנימית באיראן. התפקיד שלהם לשמר את המשטר ולייצא את המהפכה השיעית - נגדנו, נגדכם ונגד שאר העולם. צריך להכריז עליהם כארגון טרור - לא רחוק היום שתמצאו אותם אצלכם בבית", אמר. קמרון השיב לו: "אנחנו יודעים טוב מאוד מי הם ומה הם".
3 צפייה בגלריה
 שיגורים מאיראן לישראל
 שיגורים מאיראן לישראל
שיגורי הטילים מאיראן לישראל. "זו הגנה עצמית?"
לדברי כ"ץ, "יש לנו הזדמנות לשנות את האזור דווקא עכשיו. ביחד עם ארה"ב והאיחוד האירופי ומדינות נוספות. בהתקפה של איראן על סעודיה ב-2019, בהוראה ישירה של חמינאי, היעדר התגובה פגעה ביכולת לבלום את איראן. יש לנו כאן הזדמנות. איראן חשפה חולשה ביכולת התקיפה שלה - זה הזמן להפוך אותה למנודה". הוא קרא להטיל סנקציות גם על פרויקט הגרעין האיראני ועל פרויקט הטילים והכטב"מים.
קמרון הביע תמיכה בהרחבת משטר הסנקציות נגד איראן - בדגש על נושא הטילאות, וברבוק אמרה כי תיקח על עצמה לקדם את נושא הסנקציות באיחוד האירופי בנושא הטילים ומשמרות המהפכה. לאחר הפגישה, אמר השר הבריטי כי "זה ברור שישראל החליטה להגיב על המתקפה האיראנית, אנו מקווים שירושלים תפעל בדרך שתגרום לכמה שפחות הסלמה".
3 צפייה בגלריה
דיוויד קמרון, ישראל כ"ץ ואנאלנה ברבוק
דיוויד קמרון, ישראל כ"ץ ואנאלנה ברבוק
(צילום: סיון שחור, לע"מ)
3 צפייה בגלריה
דיוויד קמרון, ישראל כ"ץ ואנאלנה ברבוק
דיוויד קמרון, ישראל כ"ץ ואנאלנה ברבוק
(צילום: סיון שחור, לע"מ)
שרי החוץ של בריטניה וגרמניה גם קיבלו סקירה מקיפה על פרטי הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ותדרוך מנציג צה"ל על דו"ח תקרית הרג עובדי הסיוע של ארגון WCK. השר כ"ץ הדגיש בפני השרים את חשיבות המשך הלחץ הבינלאומי לשחרור כל החטופים בשבי החמאס ולמניעת כל הפסקת אש ללא שחרורם. הוא ביקש מהשרים לפעול במועצת הביטחון של האו"ם כדי לוודא שכל החלטה להפסקת אש תותנה בשחרור כלל החטופים.
המתקפה בלילה שבין שבת לראשון הייתה בהיקף אדיר, עם יותר מ-350 כטב"מים, טילים בליסטיים וטילי שיוט, שרובם שוגרו מאיראן עצמה אך חלקם גם מעיראק, סוריה, לבנון ותימן. כל טילי השיוט, כל הכטב"מים ורוב הטילים הבליסטיים יורטו, בעיקר על-ידי ישראל אך בסיוע קואליציה בינלאומית שכללה את ארה"ב, ירדן, צרפת ובריטניה.
אינפו אינפוגרפיקה מתקפה איראנית איראן כטב"מים כטב"מ טיל טילים בליסטיים
רק טילים בליסטיים בודדים הצליחו לחדור את מערכות ההגנה האווירית של ישראל. ארבע פגיעות זוהו בבסיס נבטים של חיל האוויר בנגב, אבל לפי צה"ל הנזק שם קטן ותפקוד הבסיס לא נפגע. רסיסים גרמו לפציעתה הקשה של ילדה מהפזורה הבדואית.