שר החוץ ישראל כ"ץ נפגש הבוקר (רביעי) עם שרי החוץ של בריטניה וגרמניה, דיוויד קמרון ואנאלנה ברבוק. "זו ההזדמנות שלנו לשנות את האזור - לקרוא למשמרות המהפכה 'ארגון טרור' ולהטיל סנקציות על פרויקט הטילים של איראן", ציין כ"ץ בפני השרים. קמרון אמר לכתבים: "זה ברור שישראל החליטה להגיב על המתקפה האיראנית, אנו מקווים שירושלים תפעל בדרך שתגרום לכמה שפחות הסלמה".

קמרון הוסיף כי הוא מצפה לראות סנקציות מתואמות נגד טהרן. "צריך לתת להם מסר חד משמעי וברור ממדינות ה-G7", אמר. "לא נגיד לכם איך לפעול, אבל תחשבו על עתיד האזור". ברבוק הוסיפה: ""תפעלו בחוכמה, יש לכם הזדמנות להטות את דעת הקהל".
כ"ץ הדגיש: "איראן ושלוחותיה מסכנות את היציבות האזורית והעולמית. כעת יש לנו הזדמנות לבלום את טהרן. המתקפה הפרועה שלה על מדינת ישראל הוכיחה שאיראן מסכנת את היציבות האזורית באמצעות הטרור שלה ושל שלוחותיה. אם נחליש את איראן, תראו שעוד מדינות ערביות מתונות יצטרפו - כולם מחכים לראות מה יקרה עכשיו".
כ"ץ הודה לקמרון על השתתפותה של בריטניה בבלימת המתקפה האיראנית, ולברבוק על התייצבותה הנחרצת של גרמניה לצד ישראל. הוא הבהיר כי לישראל יש זכות להגיב נגד המתקפה של איראן, וביקש כאמור להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור ולקדם הטלת סנקציות על פרויקט הטילים של טהרן.
במהלך ביקורם בארץ קיבלו השרים סקירה מקיפה על פרטי הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ותדרוך מנציג צה"ל על דו"ח תקרית הרג עובדי הסיוע של ארגון WCK. השר כ"ץ הדגיש בפני השרים את חשיבות המשך הלחץ הבינלאומי לשחרור כל החטופים בשבי החמאס ולמניעת כל הפסקת אש ללא שחרורם. הוא ביקש מהשרים לפעול במועצת הביטחון של האו"ם כדי לוודא שכל החלטה להפסקת אש תותנה בשחרור כלל החטופים.
2 צפייה בגלריה
יירוטים בשמי עמאן
יירוטים בשמי עמאן
יירוטים בשמי עמאן בליל התקיפה
(צילום: רויטרס)
2 צפייה בגלריה
נפל של טיל בליסטי ששיגרה איראן ואשר נפל באזור ים המלח
נפל של טיל בליסטי ששיגרה איראן ואשר נפל באזור ים המלח
שריד של טיל בליסטי איראני, שנפל באזור ים המלח
(צילום: REUTERS/Alon Ben Mordechai)
המתקפה בלילה שבין שבת לראשון הייתה בהיקף אדיר, עם יותר מ-350 כטב"מים, טילים בליסטיים וטילי שיוט, שרובם שוגרו מאיראן עצמה אך חלקם גם מעיראק, סוריה, לבנון ותימן. כל טילי השיוט, כל הכטב"מים ורוב הטילים הבליסטיים יורטו, בעיקר על-ידי ישראל אך בסיוע קואליציה בינלאומית שכללה את ארה"ב, ירדן, צרפת ובריטניה.
רק טילים בליסטיים בודדים הצליחו לחדור את מערכות ההגנה האווירית של ישראל. ארבע פגיעות זוהו בבסיס נבטים של חיל האוויר בנגב, אבל לפי צה"ל הנזק שם קטן ותפקוד הבסיס לא נפגע. רסיסים גרמו לפציעתה הקשה של ילדה מהפזורה הבדואית.