2 צפייה בגלריה
מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בצומת חמרה ומשפחתם
מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע בצומת חמרה ומשפחתם
האם ושתי בנותיה נרצחו. משפחת די
(מתוך פייסבוק)
ביישוב אפרת התקשו לעכל היום (שני) את מותה של לאה (לוסי) די, שמתה מפצעיה יומיים אחרי שנורתה יחד עם בנותיה בפיגוע בצומת חמרה. מותן של הבנות, מאיה (20) ורינה (16) נקבע עוד באותו יום, ומאז נלחמה האם על חייה. המחבלים שירו ברכב המשפחה עדיין לא אותרו, והמצוד אחריהם מתמקד בצפון השומרון ובבקעה. אתמול דווח בתקשורת הפלסטינית שרכבם אותר בשכם.
בהלוויית הבנות אתמול עוד תהה אב המשפחה, ליאו, "איך אסביר ללוסי מה קרה למתנות היקרות שלה?". המשפחה החליטה לתרום את איבריה של האם, כדי להציל חיים של אחרים. שלומית בר מהיישוב אפרת כתבה היום: "אלוקים, זה בלתי נתפס. איך משפחה יכולה להתמודד עם אסון כזה? איך נעמוד בעוד לוויה? איך נמחק החיוך של אישה מקסימה כל כך?".
לוסי הייתה מורה לאנגלית בישיבת בני עקיבא אורות יהודה באפרת. בבני עקיבא ספדו לה, ואמרו כי היא הייתה "חלק בלתי נפרד מהמשפחה".

חברתה של לאה מירב סלע ספדה לה: "לוסי די והחיוך, הצחוק, השמחה. זאת שלא ויתרה גם על העברית וגם על האנגלית וככה יצאו לנו שיחות מצחיקות שבהן אני דיברתי באנגלית והיא בעברית. תמיד קינאתי בה על האנרגיות הבלתי נגמרות. לוסי האהובה, הבן אדם הכי חי שיש, כבר לא איתנו".
חברה נוספת, שני דבי, כתבה: "לוסי, לבי נשבר היום שוב. עכשיו את יחד עם בנותיך בגן עדן. אזכור אותך תמיד כאישה המצחיקה והאופטימית שאהבה לחלוק מהידע שלה". חברת המשפחה, אורלי טובולסקי-חדד הביעה את צערה על מות האם: "ברוך דיין האמת. באמת חשבנו וקיווינו שלוסי תצא מזה ותצליח להתחזק בשביל לואי והילדים. אני לא יכולה להוסיף מילים כרגע".
לוסי תובא למנוחות מחר, והיום בערב תתקיים מסיבת עיתונאים של המשפחה ביישוב אפרת. רועי אינדיק, שכן של המשפחה, כתב כי "אתמול הייתה הלוויה קורעת לב, וההלוויה של האמא תתקיים מחר. כמה כאב, כמה צער, אין לתאר. בזמן כתיבת שורות אלה יש רעמים וברקים והגשם מתחיל לרדת. ברוך דיין האמת".
2 צפייה בגלריה
 רכב שנחשד כמכונית המחבלים מהפיגוע בבקעה
 רכב שנחשד כמכונית המחבלים מהפיגוע בבקעה
הרכב שנחשד כמכונית המחבלים מהפיגוע בבקעה
כוחות הביטחון ממשיכים במצוד אחר המחבלים ובצה"ל ובשב"כ בודקים דיווח על כך שמנגנוני הביטחון הפלסטיניים מצאו בשכם רכב נטוש שנחשד כמכונית ששימשה את המחבלים. בתמונה שהופצה מהמקום נראה הרכב נושא לוחית רישוי צהובה, עם אותו מספר כמו רכב המחבלים שתועד בזמן הפיגוע, אך ייתכן שהרכב היה גנוב או שהמספר זויף.
שר הביטחון יואב גלנט שב והבטיח אמש כי המצוד אחר המחבלים יימשך עד לתפיסתם, והזהיר גם את אלו ששוקלים לבצע פיגועים נוספים: "אם יש מישהו מהמחבלים שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה"ל, הוא טועה. כל מי שיבצע, ולו את הפעולה הקטנה ביותר, אנחנו נבוא איתו חשבון ונביא אותו לדין".
יואב זיתון השתתף בהכנת הכתבה