2 צפייה בגלריה
שלמה נאמן
שלמה נאמן
שלמה נאמן
(צילום: מועצת יש"ע)
הנהגת המתנחלים בחרה הערב (שלישי) את ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, ליו"ר הבא של מועצת יש"ע. נאמן היה היחיד שהגיש את מועמדותו - ועל כן הוחלט שלא לקיים בחירות.
בשבועות הקרובים יחליף נאמן את ראש המועצה המתפטר דוד אלחייני, שהתבדל לא פעם בעמדותיו משאר ראשי המועצות. "שלמה הוא איש של עשייה שפועל בנחישות וביושר למען האמת והצדק, ואני בטוח שעם הערכים האלה הוא יוביל בהצלחה את המשך הפיתוח של ההתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. אמשיך להיות שותף פעיל במועצת יש"ע ואסייע לשלמה בכל שידרש", אמר ראש מועצת בקעת הירדן שהכריז לפני כמה חודשים שלא יתמודד פעם נוספת על התפקיד.
נאמן הודה לראשי המועצות על בחירתו ואמר כי "אני רואה בכך אחריות גדולה ושליחות משמעותית להתיישבות ולעם ישראל. המשימה הראשונה שניצבת בפנינו היא לחזק את הריבונות והנוכחות היהודית במרחב. זו העת להתאחד מול מבקשי רעתנו, הרשות הפלסטינית וארגוני טרור נוספים שנלחמים בנו בנשק חם וקר, אבל גם במחרשות ובמשאבות בטון, ולהמשיך לפעול לפיתוח וחיזוק ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".
2 צפייה בגלריה
דוד אלחייני
דוד אלחייני
דוד אלחייני
(צילום: עמית שאבי)
נאמן (49), איש חינוך בהשכלתו שעלה מברית המועצות ב-1990 והתיישב בכרמי צור, נבחר לראשות המועצה האזורית גוש עציון בפברואר 2017, ומאז שימש כחבר פעיל וחבר הנהלה במועצת יש"ע. לפני שנתיים וחצי הקים במועצת יש"ע את "דסק מזרח אירופה", במטרה לחבר את קהל דוברי הרוסית בארץ ובחו"ל להתנחלויות.
לפני בחירתו לתפקיד ראש המועצה, מילא נאמן שורה של תפקידים ציבוריים, בהם שליח הסוכנות יהודית לאוקראינה, מנהל חטיבה בסוכנות היהודית, דירקטור בשלוש חברות ציבוריות, ויועץ לשר אלקין במשרד לירושלים ומורשת.
במכתב המועמדות הרשמי ששלח בתחילת השבוע לראשי הרשויות ביהודה ושומרון, הסביר נאמן מדוע בחר להתמודד לתפקיד. "גם אם הממשלות השונות חלוקות בדעתן בנוגע לעתיד כל אחת מהרשויות או היישובים שלנו, ישנם דברים בהם כולנו מאוחדים: כולנו מתמודדים עם דיני מקרקעין הזויים, עם משבר המעברים, וכולנו במצוקה זהה בסוגיית חטיבת ההתיישבות ותפקוד רמ"י ביהודה ושומרון".
הוא ציין כי "כולנו נמצאים תחת שלטון צבאי ונאלצים לעבוד מול המנהל האזרחי במקום מול ממשלת ישראל, ובנוסף לכל אלו, אנו זקוקים בכל העת לעסוק בהסברה נמרצת ומקצועית הן ברחבי העולם, והן, גם אם במידה שונה, כולנו עדיין צריכים לגיטימציה בעיניי אחינו המתגוררים בישראל הקטנה".