שבועיים אחרי שנעלמה, למשטרה אין עדיין קצה חוט היכן הילדה בת ה-9 היימנוט קסאו. גם לאחר חיפושים רבים של כוחות ביטחון ומתנדבים אין עדיין שום מידע היכן נמצאת הילדה מצפת ואם היא נלקחה למקום כלשהו. היימנוט נצפתה בפעם האחרונה ביום ראשון לפני שבועיים סביב השעה 19:30 כשהיא נכנסת לבניין מגוריה במרכז הקליטה בצפת.

כעת מציעים בוועד למען יהודים יוצאי אתיופיה פרס כספי בסך עשרת אלפים שקל שיינתן למי שימסור מידע שיביא למציאתה של היימנוט. "אנחנו מקווים שהפרס הכספי יגרום למי שיודע משהו לאזור אומץ ולמסור את המידע", הסביר יהושוע סיוון, יו"ר הוועד למען יהודים יוצאי אתיופיה בצפת.
העמותה הוותיקה שפועלת בעיר מאז ימי מבצע משה מסייעת ליוצאי אתיופיה במתן מלגות, סבסוד טיפולי שיניים, הלוואות ללא ריבית ועוד. "אנחנו מתכוונים להוציא מודעות בשפות העברית, הערבית והאמהרית ולהפיצן ביישובים ובכפרים הסמוכים ובהן נקרא לתושבים לשתף פעולה ולמסור מידע למשטרה שתעדכן אותנו ונעביר לו את סכום הפרס", מצהיר סיוון.
1 צפייה בגלריה
היימנוט קסאו ומתנדבי יחידת הכלבנים בחיפושים אחריה
היימנוט קסאו ומתנדבי יחידת הכלבנים בחיפושים אחריה
היימנוט קסאו ומתנדבי יחידת הכלבנים בחיפושים אחריה
אחותה של היימנוט, ירוס קסאו, אמרה לאולפן ynet כי "זה מוזר, שבועיים מחפשים אותה ואין שום כיוון. אי-אפשר להבין את זה. המשטרה עושה את העבודה שלה, אבל לא אמרו לנו שום מילה".
קסאו אומרת עוד כי "היימנוט היא ילדה פחדנית. היא לא יוצאת בחופש, לא יוצאת לבד. אוהבת לשחק עם חברות שלה. היא לא יוצאת בלי אישור של ההורים ולא אוהבת להסתובב בחוץ. אנחנו מנסים כרגע להסתדר, אבל ההורים לא מצליחים לישון, אתמול הם גם היו בבית חולים. אבא שלי לא הרגיש טוב, קשה לו. הוא לא אוכל. הפירוש של השם שלה זה אמונה, אז אנחנו מאמינים שהיא תחזור בשלום. ייקח זמן אבל היא תחזור".