חמש יממות אחרי, התעלומה טרם נפתרה: בראשון האחרון נפלטה סירת גומי לחוף בנתניה ללא אנשים עליה, מלאה בציוד אישי ובמסמכים של אזרחים זרים מטורקיה ומסומליה. למרות סריקות שנערכו אל תוך הלילה, בשיתוף צה"ל והשיטור הימי, בישראל עדיין לא יודעים לקבוע מה המסלול שעשתה, מהיכן יצאה ומה עלה בגורל האנשים שהיו עליה.

חיל הים לא הקפיץ בזמן אמת כוח לכיוון הסירה, זאת בשל היעדר סימנים מחשידים. למרות הזמן הרב שחלף, בצה"ל לא יודעים לומר אם יושבי הסירה נטשו אותה כמה ימים לפני שנפלטה אל החוף, ואולי עברו לסירה אחרת, או שטבעו למוות וגופותיהם טרם אותרו.
הסירה הגיעה לחופי ישראל ללא מנוע, וזה ככל הנראה ההסבר לכך שהיא לא התגלתה: מערכות הגילוי של חיל הים מאתרות מרחוק כלי שיט עם מנוע עם אנשים עליהן (באמצעות "חתימה תרמית"), או כאלה עם חומרי נפץ ואמצעי לחימה עליהן. כיממה אחרי שאותרה, בצה"ל העריכו כי יושבי סירת הפליטים טבעו או שעברו לכלי שיט אחר.
3 צפייה בגלריה
השיטור הימי בסירה שנפלטה לחוף בנתניה
השיטור הימי בסירה שנפלטה לחוף בנתניה
הסירה שנפלטה
(צילום: רענן בן צור)
3 צפייה בגלריה
הסירה שנפלטה לחוף בנתניה
הסירה שנפלטה לחוף בנתניה
(צילום: דוברות המשטרה)
חפצים קטנים שטים בים כל העת. השאיפה בחיל הים היא אומנם לאתר כל אחד מהם, כפי שקורה בדרך כלל, אבל בהיעדר סימנים מחשידים, כמו סירת הגומי הריקה מאנשים ומממצאים חשודים, לא הוקפץ לכיוון הסירה כוח צבאי.
עובדי אגף החופים של עיריית נתניה איתרו ביום ראשון האחרון את הסירה, במסגרת הסריקות היומיות, ומצאו בה בקבוקי מים, עוגות וחטיפי אנרגיה. לפי גודל הסירה, ההערכות הן שהיו עליה אנשים רבים. בשל הזרמים בים, אם אכן הנעדרים טבעו - לא ברור היכן גופותיהם ייפלטו מהמים.
בסירה נמצאו דרכונים של שמונה בני אדם מטורקיה וסומליה, בהם כמה ילדים, ותחילה נלקחה בחשבון האפשרות כי יושביה נמלטו. לצד חקירת המשטרה, בצה"ל ניהלו תחקיר כיצד הסירה חדרה לשטח המים הטריטוריאליים של ישראל, ומה הרקע לאירוע.
3 צפייה בגלריה
השיטור הימי בסירה שנפלטה לחוף בנתניה
השיטור הימי בסירה שנפלטה לחוף בנתניה
סריקות בלב ים של השיטור הימי, לאחר איתור הסירה
(צילום: רענן בן צור)
מנהל אגף החופים בעיריית נתניה, מור ברנס, אמר כי "הסירה זוהתה עשרות מטרים בתוך המים, בין חוף העונות לחוף צאנז". לדבריו, "בסירה היה אוכל, מים והמון ציוד אישי, תעודות מזהות ודרכונים, גם מטורקיה וגם מסומליה".
אותם מסמכים מזהים הביאו את משרד החוץ להעביר מידע לטורקיה, גם על יתר מסמכי הזיהוי, להמשך בדיקה. יחד עם זאת, עד כה לא התקבלה שום תשובה או מידע חדש מאנקרה בנושא. למרות שמעורבות משרד החוץ הייתה שולית למדי בפרשה, גם בציר הדיפלומטי נעשו מאמצים.
בעקבות גילוי הסירה, גם במשטרה ביצעו סריקות, ואף העלו רחפן מעל המים בניסיון לאתר ממצאים מכל סוג, אך לפי שעה ללא הועיל.