המשטרה עצרה בצהריים (יום א') חשוד בדרדור פח האשפה שפגע במירל דז'לובסקי, אם ל-11, בהפגנת חרדים קיצונים בשכונת מאה שערים בירושלים לפני כשבוע וחצי. זה החשוד הראשון שנעצר בחשד לדדרדור הפח שפצע את מירל באורח קשה.
החשוד נעצר על ידי השוטרים ברחוב במאה שערים ונלקח לחקירה בתחנת המשטרה. המשטרה מסרה כי "חקירת המקרה נמשכת ובכוונת המשטרה להמשיך לפעול למיצוי הדין עם כלל המעורבים במעשה".
3 צפייה בגלריה
תיעוד רגעי דרדור הפח בהפגנה בירושלים
תיעוד רגעי דרדור הפח בהפגנה בירושלים
הפח הבוער שפגע במירל
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת )
בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד יהושע דדון (34) מבית שמש בגין הצתת החנות "פון כשר" בירושלים באוקטובר השנה. המחאה האלימה שבה נפצעה דז'לובסקי פרצה בעקבות מעצרו של דדון.
הצתת חנות הסלולר אירעה ב-2 באוקטובר. בעקבות השריפה נגרם נזק לחנות שמוערך במאות אלפי שקלים. בהמשך התברר כי המעורבים בהצתה הגיעו לזירה לפנות בוקר והציתו את החנות באמצעות חומר דליק כחלק ממאבק אלים של חרדים קיצונים בבעלי חנויות סלולר. מחקירתו של דדון עלה כי ההצתה בוצעה על רקע אידיאולוגי, לנוכח התנגדותו למכירת טלפונים ניידים לא כשרים. את המעשה ביצע כשפניו מכוסות ולאחר מכן נמלט מהמקום.
3 צפייה בגלריה
החשוד בהצתת חנות הסלולר בגאולה בירושלים
החשוד בהצתת חנות הסלולר בגאולה בירושלים
הנאשם יהושע דדון
(צילום חיים גולדיטש)
דודה של מירל, דוד, סיפר בשבוע שעבר בריאיון ל-ynet radio שמירל כלל לא השתתפה באותה הפגנה שבה נפצעה. "המשפחה שלה רחוקה מכל העניין של ההפגנות. הם אף פעם לא הולכים לשם. היא יצאה מהבית לעשות קניות בשבת וחיכתה לבת שלה שתביא לה עגלה", סיפר הדוד.
הוא דיווח על מגמת החרפה ברחוב החרדי: "אני גר פה כבר שנים, ואני זוכר כשהייתי ילד לא היו הפגנות כאלה. היו הפגנות, היו חסימות כבישים, אבל לא כמו בשנתיים-שלוש האחרונות".