מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, התייחס בריאיון ל-ynet לתפיסת המחבלים, זמן קצר לאחר שנלכדו ביער נחשונים. "הייתה פה הירתמות של כלל הגורמים, כל אחד מביא יתרון יחסי. שמנו את האגו בצד במאמץ משולב של משטרת ישראל, צה"ל ושב"כ", אמר. הוא התייחס למפגש עם שני המחבלים, אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר: "כוח של צה"ל שסרק באזור זיהה תנועה חשודה בין השיחים, והם שלפו את המחבלים משם".
לדבריו, "הם היו מופתעים ומותשים. הם לא התנגדו למזלם". הוא הודה כי כרגע אין בידיו יותר מדי פרטים על מה עברו מאז שהחלו במנוסה ביום חמישי בערב, צאת יום העצמאות: "אנחנו עדיין לא יודעים את כל הפרטים, אנחנו נתחקר. כרגע באמצעות שב"כ. נבחן את כל צעדיהם וצעדינו כדי להפיק לקחים. הם התנהגו כנמלטים, עם כל המגבלות שהיו בשטח מבחינתם".

3 צפייה בגלריה
תיעוד מתפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
תיעוד מתפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
תיעוד מתפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
המבחלים שנתפסו
המבחלים שנתפסו
המבחלים שנתפסו
בהודעה משותפת של משטרת ישראל, שב"כ וצה"ל פורסם סרטון בו נראה מעצר המחבלים, שנראים בו אזוקים ומובלים על ידי כוחות הביטחון. אחד המחבלים מוביל את הכוחות אל הגרזן שבאמצעותו ביצעו את הטבח באלעד. המחבלים אותרו כ-500 מטרים בלבד מהעיר החרדית אלעד, ביער בינה לבין ראש העין. ליתר דיוק, הם נלכדו כקילומטר וחצי מזירות הפיגוע עצמו.
במערכת הביטחון העריכו מיד לאחר הפיגוע כי שני המחבלים נותרו באזור סמוך ולא ברחו לרשות הפלסטינית. כבר אתמול ניתן רמז עבה לכך שההערכה הייתה מדויקת, כשחיילי יחידת המילואים מרעול איתרו ממצאים ביער נחשונים. במקום נמצאו כתמי דם של המחבלים עצמם, ככל הנראה מפציעות שטחיות שלהם כתוצאה מהמאבק שניהל מולם אחד מקורבנות הפיגוע.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מתפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
תיעוד מתפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד
הגרזן ששימש את המחבלים
(צילום: דוברות המשטרה)
- איך הם הצליחו להסתתר בכפל קרקע, הסוואה - הרי סרקתם שם שוב ושוב? "אנחנו הצלחנו בזה שהצלחנו לגרום להם באותו תא שטח והם לא היו יכולים להימלט ממנו בעקבות אותם כוחות שפרשנו וסגרים שעשינו במקום. פעלנו בשיטות שלנו על מנת לגרום להם לצמצם את טווח הסריקה ולהיות ממוקדים עליהם. צריך להבין שהשטח הטופוגרפי פה קשה מאוד. שטח הררי עם הרבה צמחייה סבוכה שמאוד קל להסתתר בה ומאוד קשה לסרוק אותה. לכן הסריקות היו איטיות, מטר על מטר. בסוף למרות השטח הקשה הצלחנו לשים עליהם את היד
- השטח גובל בין קיבוץ נחשונים לאלעד "השטחים קרובים אבל הסגירה המשטרתית הייתה כל כך מהירה מבחינת חישובי זמן ומרחק שבהם המרצחים האלה היו יכולים להימלט, שהתפיסה המבצעית הוכיחה עצמה בסופה של דבר בסגירה שלהם, בלגרום להם לקפוא בשטח. בסוף זו עבודה איטית".
שבתאי התייחס לאתגרי המשטרה כעת, לאחר התפיסה, בעיצומו של גל הטרור הקטלני. "מבחינתנו עוברים לשלב הבא", אמר.