כשעתיים חלפו מאז נתפסו הבוקר (ראשון) ביער נחשונים המחבלים מהפיגוע באלעד, וכעת מגיעים פרטים חדשים על הממצאים שהובילו אל מקום הימצאותם בתום מצוד ארוך. המחבלים אותרו כ-500 מטרים בלבד מהעיר החרדית אלעד, ביער בינה לבין ראש העין. ליתר דיוק, הם נלכדו כקילומטר וחצי מזירות הפיגוע עצמו.
במערכת הביטחון העריכו מיד לאחר הפיגוע כי שני המחבלים, אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר, נותרו באזור סמוך ולא ברחו לרשות הפלסטינית. כבר אתמול ניתן רמז עבה לכך שההערכה הייתה מדויקת, כשחיילי יחידת המילואים מרעול איתרו ממצאים ביער נחשונים. במקום נמצאו כתמי דם של המחבלים עצמם, ככל הנראה מפציעות שטחיות שלהם כתוצאה מהמאבק שניהל מולם אחד מקורבנות הפיגוע.
7 צפייה בגלריה
הגרזן שבאמצעותו על פי החשד המחבלים ביצעו את הפיגוע
הגרזן שבאמצעותו על פי החשד המחבלים ביצעו את הפיגוע
הגרזן שנמצא ביער - ורגע תפיסת המחבלים
7 צפייה בגלריה
המבחלים שנתפסו
המבחלים שנתפסו
המחבלים אסעד אל-ריפאעי וסובחי אבו שקיר
חייליה של היחידה מומחים באיתור נמלטים ונעדרים בשטח. הם איתרו אתמול את הממצאים החשודים שהמחבלים השאירו אחריהם. בהתאם, יצאו הבוקר לאותו תא שטח מיוער רכז שב"כ מלווה בקצין מיחידת מגלן וחיילי מרעול. הכוח, שגם נראה בסרטון הלכידה, שמע את השניים בשיחים וכך איתר את נקודת המסתור שלהם. אחד המחבלים הודה בסרטון התחקור הראשוני בשטח שבוצע ע"י רכז השב"כ כי הוא זה שביצע הפיגוע.
הוא הזדהה בשמו, אסעד אל-ריפאעי, ואמר כי הוא יחד עם אדם נוסף ביצע את הפיגוע באלעד. כשנשאל אמר שהוא לא זוכר "מה בדיוק קרה", אך ציין: "הרבצנו לאנשים". לאחר שנתפסו אותר בסריקות ביער גם הגרזן ששימש אותם, ושבאמצעותו גבו את חייהם של אורן בן יפתח, בועז גול ויונתן חבקוק.
נזכיר כי השניים נתפסו לאחר 62 שעות בהן היו במנוסה, ללא אוכל וללא מים. בהודעה משותפת של המשטרה, שב"כ וצה"ל נכתב כי "שני המחבלים מהפיגוע באלעד נתפסו". המחבלים נתפסו תשושים בסמוך למחצבה. הם עברו בדיקה רפואית ראשונית בשטח, בתוך היער, ולאחר מכן הועברו לחקירת שב"כ. אחד מהם תועד מעשן אזוק לאחר לכידתו.
7 צפייה בגלריה
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
יונתן חבקוק, בועז גול, אורן בן יפתח
שלושת הנרצחים בפיגוע - יונתן, בועז ואורן
7 צפייה בגלריה
השר עמר בר לב בזירת תפיסת המחבלים
השר עמר בר לב בזירת תפיסת המחבלים
השר בר-לב עם הכוחות בשטח
(צילום: המשרד לביטחון פנים )
7 צפייה בגלריה
מקום תפיסת המחבלים
מקום תפיסת המחבלים
הכוחות ביער נחשונים
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
מפכ"ל המשטרה בזירה
מפכ"ל המשטרה בזירה
מפכ"ל המשטרה בזירה
(צילום: שאול גולן)
עם היוודע דבר תפיסתם, צהלות שמחה ומחיאות כפיים נשמעו מבתי הספר הסמוכים לזירת הפיגוע באלעד. שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד נטולי שיוך ארגוני, ובחקירה שהתנהלה לא נמצא סימן שעלול היה לעורר חשד לביצוע פיגוע.
עם זאת, ב-ynet נחשף כי אחד המחבלים השאיר צוואה, שממנה עולה כי הסיבה שהוא וחברו יצאו לפיגוע היא הפגיעה בהר הבית. על זה, נכתב, הם מוכנים לרצוח ולמות. גם בחקירת שני המחבלים בפיגוע באריאל, שנתפסו בחיים, עלתה תמונה דומה מאוד שלפיה המוטיבציה שלהם הייתה בעיקר ירושלים.

7 צפייה בגלריה
הזירה בה נתפסו המחבלים
הזירה בה נתפסו המחבלים
היער בו נתפסו המחבלים
(צילום: שאול גולן)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר ביער נחשונים כי מה שהוביל לתפיסתם הוא "תושייה נחישות והתמדה. ברגע שאנחנו בצדקת הדרך מצידנו, אף אחד לא יעצור לא אותנו, לא אתכם ולא את מדינת ישראל". בציוץ בטוויטר כתב: "אני מברך את כוחות הביטחון על לכידת שני המחבלים. ביומיים האחרונים פעלו במשותף מיטב הכוחות במשטרה, בשב"כ ובצה"ל כדי להניח עליהם את היד, וכך אכן קרה. הפעילות האינטנסיבית בתוואי שטח מורכב ראויה לכל שבח. נמשיך לרדוף בנחישות אחר דורשי רעתנו כל העת, ובכל מקום, ונגיע אליהם".
שר הביטחון בני גנץ אמר: "שמנו את ידינו על המחבלים השפלים שביצעו את הפיגוע באלעד. נשים את ידינו גם על כל מי שסייע להם. אני מודה לכוחות הביטחון שעבדו מסביב לשעון. צה"ל, המשטרה ושב"כ ימשיכו לפעול בשיתוף פעולה למען ביטחון אזרחי ישראל. אני מבקש שוב להביע צער בפני משפחות הנרצחים ולאחל החלמה מהירה לפצועים".
בחמאס התייחסו גם כן לתפיסתם של שני המחבלים וכינו אותם "גיבורי הפיגוע באלעד האמיצים". לדבריהם, "הם עצרו על רגל אחת את כל היישות הציונית המחזיקה בנשק גרעיני, וחשפו את שבריריותה של מערכת הביטחון".