למרות אווירת החג בליכוד לקראת הפריימריז, שורת מועמדים מצאו את עצמם מאוכזבים מהתנהלות המפלגה לאחר שלא קיבלו את האישור להתמודד מהיו"ר נתניהו.
אחד מהם הוא עו"ד אייל בסרגליק, שייצג בעבר את אלאור אזריה וקיווה להיכנס לכנסת הבאה. בריאיון הבוקר (רביעי) לאולפן ynet אמר בסרגליק כי הוא מאוכזב מהמפלגה, אך מתכוון להישאר בליכוד ולהילחם.
1 צפייה בגלריה
עו"ד אייל בסרגליק
עו"ד אייל בסרגליק
עו"ד אייל בסרגליק
(צילום: אלי סגל)
"זה לא סוד שבשנה האחרונה לא נרתעתי ולא פחדתי מול חברים ועמיתים לומר את דעתי על ההתנהלות בתיקי נתניהו", הסביר בסרגליק. "אני האמנתי ועדיין מאמין שנגרם לו עוול, זה לא משהו ששנוי במחלוקת, שמעתם אותי בכל מקום, ואין קשר בין הדברים שאני הולך להגיד לאמונה שלי לגבי העיוות שנגרם במשפטו. אבל כן נחשפתי בבית שלי, שזה הליכוד, שמיד לאחר סיום מועמדותי לפרקליט המדינה ביוני התפקדתי אליו, להתנהלות בלתי תקינה, שאפשר להגיד עליה שהיא שערורייתית, של בית הדין, שקיבל את הגיבוי של יו"ר התנועה, בסופו של דבר".
בסרגליק ציין כי "אני ליכודניק, הייתי ליכודניק ואשאר ליכודניק. זה הבית שלי. השקעתי המון זמן, כספים, משאבים, צוות וגם דברים אחרים בשנה האחרונה כדי להיכנס לליכוד, לא ביקשתי שריון, חרשתי את הארץ, יש אלפי מתפקדים שמחכים וחיכו היום ואני עדיין מקבל הודעות במחפשים את השם שלי ברשימות".

אבל מה קרה שם? "אני מאמין שהסיכויים לנצח במישור החוף היו גבוהים מאוד. אני יכול לספר לכן רק את ההתנהלות שהייתה בבית הדין. הגענו וטענו והסברנו את כל מה שקרה, כלומר, אני שנה ושלושה חודשים בליכוד - צריך שלוש שנים בשביל להתמודד, אלא אם כן יש אישור מראש התנועה".
וקיבלת אותו. נכון. בסופו של דבר הייתה פשרה שאומרת שאם ראש התנועה לא יאשר את האכשרה, בית הדין יאשר אותה בגלל עוול שנגרם לכל השבעה. אני יכול להגיד לך בוודאות שאתמול אחר הצהריים, מתוך החמישה, שניים כן אושרו – אחד קיבל הודעה אתמול בערב, והשנייה קיבלה ב-24:00 בלילה הודעה שהיא לא יכולה להתמודד".
איך הגיוני שנתניהו חותם על קיצור הפז"ם שלך, ורגע אחרי פתאום חוזר בו. "אני קיבלתי מח"כים הודעה שאישרו אותי, שקיצרו את תקופה האכשרה ושכל המזכירות אישרה. קיבלנו וביררנו מול המזכירות ואמרו לנו שהפז"ם קוצר, לא רק לי, גם לכל השאר. אני לא מכיר אישית את נתניהו, מעולם לא נפגשתי איתו, אני מאוד מכבד אותו ומעריך אותו, אין לי מושג מה קרה שם".
"אני מאוכזב מההתנהלות של בית הדין ויו"ר התנועה בהקשר הזה ואני חושב שנפגעה הזכות הדמוקרטית של הבוחרים לבחור. אמרתי את דעתי ואני אשאר בליכוד, יש לי דרך, הדרך הזאת היא ללא עוררין, אני אגיע להיות ח"כ, אני אגיע לפעול במישור המשפטי, לעשות תיקון משמעותי במערכת המשפט שנדרש ללא כל ספק, ובזה אני פועל ללא קשר לליכוד, ואני אמשיך לפעול ביחד עם הליכוד".