3 צפייה בגלריה
תורים לבדיקות קורונה בהבימה תל אביב
תורים לבדיקות קורונה בהבימה תל אביב
תורים לבדיקות קורונה בכיכר הבימה
(צילום: מוטי קמחי)
אחרי רגיעה של שבועות ארוכים בתחלואת הקורונה, עם העלייה במקדם ההדבקה לאחרונה מצאו את עצמם לא מעט ישראלים חולים בקורונה בפעם השנייה אחרי שהחלימו לפני פחות מחצי שנה. במשרד הבריאות בינתיים מעדיפים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות האחרונות, אך החליטו שלא לקדם הגבלות חדשות.

קורונה - כתבות נוספות

מאי לוין (25), מאמנת כושר ממכבים, חלתה בסוף ספטמבר בקורונה וסבלה מתסמיני פוסט קורונה חודשים ארוכים - אך כשכבר הרגישה שהיא חוזרת לעצמה, היא שוב נדבקה בנגיף. "אני מתאמנת כבר שבע שנים ועובדת כמאמנת כושר בחמש השנים האחרונות. אני בכושר שיא, ואני היחידה מכל בני המשפחה והחברים שלי שחטפה את המחלה כל כך קשה", סיפרה ל-ynet. "לא היה לי חוש טעם וריח, ופיזית הרגשתי ממש על הפנים. כאבי ראש נוראיים וחום ממש גבוה במשך כמה ימים עם כאבי שרירים. זה היה פשוט נורא. ההתאוששות לקחה לי חצי שנה בערך, ועד שהרגשתי שאני חוזרת לעצמי, חטפתי את זה שוב".
לוין סיפרה כי היא לא תיארה לעצמה שתהיה חולה פעם נוספת - אך כל התסמינים חזרו שוב. "כשאמרו לי שאני חיובית הרגשתי שלגוף אין כוח להחזיק את עצמו. עייפות נוראית שפשוט לא עוברת. סיבולת הריאות ממש נפגעה וגם השרירים עייפים, הרגשתי שזה פגע בי חזק".
3 צפייה בגלריה
מאי לוין
מאי לוין
"זה פגע ממש חזק". מאי לוין
אחרי שחלתה פעמיים בטווח של חצי שנה, לוין חוששת שתחלה שוב ושוב בקורונה - אך מעדיפה להמשיך את שגרת חייה. "יש חששות שעולים כי חטפתי את זה מאוד קשה פעמיים, אבל מה שבעיקר מפחיד אותי זה הלונג קוביד, וזה מתסכל מאוד", אמרה. "אבל אי אפשר לחיות בפחד ולא לעשות שום דבר, ואני לוקחת את זה בחשבון שאני עלולה להידבק שוב".
נעמי מתנה (43), אם לחמישה ילדים מאריאל, חלתה ביחד עם ילדיה לפני עשרה חודשים אחרי שהייתה מחוסנת פעמיים, ומאז הספיקה לחלות שוב. "בפעם הראשונה זה היה לא פשוט, התפתח אצלי ורטיגו והייתי מאושפזת שלושה ימים. הגוף שלי לא חזר לעצמו עד היום", אמרה מתנה. "אני סובלת מעייפות מטורפת וגם הזיכרון שלי נפגע. אחרי עשרה חודשים חליתי שוב בזן האומיקרון, וגם בפעם השניה הייתי חמישה ימים עם חום מאוד גבוה והיה לי מאוד קשה".
מתנה אמרה שהיא הופתעה לגלות שנדבקה בשנית. "הייתי בטוחה שלפחות אני מוגנת ושאין לי מה לדאוג. אני גם עצמאית שעובדת מהבית ונאלצתי לעצור את הכול, וזה גורם להפסד של כסף ולקוחות", אמרה. "גם הילדים שלי נדבקו איתי בפעם הראשונה והשנייה. במשך חמישה שבועות הייתי עם ילדים בבידוד, זה מטורף". כשהחלימה בפעם הראשונה מתנה ספגה גם ביקורת מצד הורים של ילדים בגן שבו עבדה על כך שהגיעה לגן כשבתה חלתה, על אף שנחשבה למחוסנת. "זה לא עניין אותם, עשו לי שיימינג", אמרה.
3 צפייה בגלריה
נעומי מתנה
נעומי מתנה
"לא מרגישה חסינה". נעמי מתנה
(צילום: רפי פרג׳י)
גם מתנה חוששת מלהידבק בפעם השלישית. "היום אני כבר לא מרגישה חסינה, ברור לי שאם אהיה ליד מאומת יש מצב שאידבק גם אם הייתי חולה לא מזמן", אמרה. "מאז הקורונה אני נדבקת בכל דבר, ואין לי ספק שזה יכול לקרות לי שוב. גם בכל פעם יש וראינט חדש, אי אפשר להימנע מזה לגמרי".
בתה בת ה-12 של סיגל דיאמנט מגבעתיים נדבקה בקורונה בפעם הראשונה לפני חודשיים, ובימים אלה היא חיובית שוב לקורונה. "בינואר ההיא הרגישה ממש לא טוב, עם חום גבוה וכאב ראש וגרון, ועכשיו יש לה בדיוק את אותם התסמינים". דיאמנט אמרה שגם היא הופתעה מאוד לגלות שבתה נדבקה פעם נוספת. "זה הפתיע אותי מאוד. להידבק אחרי חודשיים? אני לא יודעת אם זה הזן החדש, אבל אני יודעת שהמערכת החיסונית שלה נפגעה מאוד מאז הקורונה. לא העלנו בדעתנו שבזמן כל כך קצר היא תחלה שוב, זה רק מוכיח שאנחנו לא יודעים כלום".