כחודש וחצי לאחר שלוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, נהרג מירי של פלסטיני חמוש באקדח, ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet נודע הבוקר (חמישי) מפי גורמים פלסטיניים ברצועת עזה כי המחבל שביצע את הירי אינו איש חמאס אלא פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי.
המחבל, כזכור, הצליח להגיע לחרך הירי על גדר הגבול עם עזה ולירות דרכו בראשו של בראל, שהיה ממוקם כצלף מול אותו חרך במהלך עימותים אלימים שיזם חמאס על הגדר. בשבועות שחלפו מאז האירוע הקשה הוטל ברצועת עזה איפול מוחלט על זהותו של המחבל, מחשש שיחוסל על ידי ישראל.
3 צפייה בגלריה
המחבל שרצח את בראל חדריה שמואלי
המחבל שרצח את בראל חדריה שמואלי
המחבל שרצח את בראל
3 צפייה בגלריה
רגע הירי בבראל
רגע הירי בבראל
רגע הירי
(מתוך טוויטר)
מיד אחרי הירי, שגם תועד מטווח אפס, הבינו מנגנוני הביטחון של חמאס את הסכנה שבחשיפתו של המחבל. בתיעוד תקרית הירי מהרצועה טושטשו פניו כדי למנוע את זיהויו, או לפחות להקשות על המודיעין הישראלי להגיע אליו.
הגורמים הפלסטיניים סיפרו כי המחבל הינו תושב שכונת סג'אעייה שנמצאת בחלקה המזרחי של העיר עזה, לא רחוק מהמקום שבו התרחשה התקרית. לדבריהם, לאחר הירי נמלט המחבל מאזור העימותים במהירות, ואז נלקח על ידי מנגנוני הביטחון של חמאס והושם במעצר הגנתי באחד ממתקניהם ברצועה.
3 צפייה בגלריה
בראל חדריה שמואלי ז"ל בפעילות הסתערבות
בראל חדריה שמואלי ז"ל בפעילות הסתערבות
בראל חדריה שמואלי בפעילות הסתערבות
(צילום: דוברות מג"ב)
בחמאס ידעו שישראל צפויה להגיב צבאית על התקרית וחששו שהמחבל יהיה אחד היעדים לפגיעה, בעיקר בשל הזעם הציבורי הגדול שהתעורר בעקבות המחדל שהותיר את חדריה שמואלי חשוף לפגיעה, והיעדר ההתרעה על המחבלים שהצליחו להיצמד חמושים אל גדר המערכת מבלי שזוהו.
ל”ידיעות אחרונות” נודע שלאחרונה, זמן מה אחרי שהדי התקרית הקשה שככו מעט, החליט חמאס לשחרר את היורה ממעצרו ההגנתי. המקורות ציינו שמאז ששוחרר, המעיט המחבל את תנועותיו בעיקר באזורים פתוחים ופומביים מחשש שיחוסל, והוא מתנהל בזהירות רבה בתנועותיו.

בחוגים הבכירים של חמאס סבורים שישראל לא תחסל אותו בהפתעה בימי רגיעה ותסתכן בשל כך בפתיחת סבב צבאי מול רצועת עזה רק לשם הריגתו. עם זאת, מנגנוני הביטחון של חמאס פועלים מתוך הנחה שזהותו של המחבל כבר ידועה לישראל וכי הוא הוכנס לרשימה השחורה של יעדים לחיסול.
לפי אותה הנחה, במקרה של מתיחות או סבב אלים בעתיד מול רצועת עזה, צה"ל ינסה לחסל אותו אם תהיה היתכנות מבצעית ומודיעינית לכך, ולכן סביר שבימי מתיחות צבאית הוא יירד למחתרת - בדומה לשאר הגורמים ברצועת עזה שחוששים מחיסול ישראלי במהלך ימי קרב.
הילה שמואלי, אחותו של הלוחם המנוח, אמרה בתגובה: "בימים שבהם אנחנו מנסים לחזור לחיים התעוררנו הבוקר לכותרת כואבת. אנחנו מצפים שמדינת ישראל תבוא חשבון עם הרוצח של בראל, יהיה אשר יהיה מקום מחבואו, זאת ללא שום שיקול זר ויפה שעה אחת קודם.
"אנו גם ממתינים לקבל את התחקיר המלא של צה"ל על האירוע, שישקף באופן מלא את ההיערכות לאירוע, התגובה בזמן אמת להפרות הסדר והפינוי הרפואי. אנחנו חשים שיש יותר מדי שאלות מטרידות שנותרו פתוחות וצה"ל לא ממהר להשיב עליהם. כל תחקיר שאינו תחקיר עמוק, יסודי ואמיץ - הוא פגיעה קשה בנו כמשפחה שכולה, מכתים את זכרו של בראל שהקריב חייו למען המדינה ועלול להביא למחדל הבא".
בהכנת הכתבה השתתפה נינה פוקס