אחרי שיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הודיע אמש (שלישי) על כוונתו לעבור לגור בקיבוץ יד מרדכי שבעוטף עזה, סיפר בריאיון לאולפן ynet ניתאי קרן, מזכיר הקיבוץ, על תהליך הקבלה וההשפעה של המעבר על הקיבוץ ובכלל.

"במזל ובגבורה יצאנו בריאים בגוף, אבל עם טראומות", סיפר קרן ל-ynet. "כרגע אנחנו במלונות ולאט לאט החברים מתחילים לחזור. לאט לאט מתחילים לשקם את הקהילה ולעבור ממלחמה לתקומה".
על ההגעה הצפויה של גנץ, אמר: "בני גנץ פנה לקיבוץ מזמן. זה לא שהוא מחליט ומגיע במיידי. בדקנו את הנושא מבחינתנו ואין בעיה עם זה שיעבור לגור כתושב. אנחנו כבר מכינים לו את הדירה. ההחלטה שלו לעבור לכאן תעשה לו משהו בפנים, הוא יהיה חלק מהקהילה. אין תאריך סגור, אבל ברגע שהבית יהיה מוכן, הוא יחליט מתי הוא מגיע. להכין בית זה בערך חודש".
1 צפייה בגלריה
בני גנץ ביום ה-96 למלחמה
בני גנץ ביום ה-96 למלחמה
עבר ועדת קבלה. בני גנץ
מזכיר הקיבוץ הבהיר שיו"ר המחנה הממלכתי לא קיבל מסלול מקוצר, וגם הוא, כמו כולם, התקבל לאחר שעבר בוועדה: "מבחינתנו אנחנו מכינים בית להשכרה. קיבוץ יד מרדכי משכיר דירות לתושבים. התושבים הם חלק אינטגרלי מהקהילה. אנחנו מתנהלים עם גנץ כמו כל תושב שמגיע. מקבלים אותו בברכה. לא ויתרנו לו (על ועדת הקבלה). הוא מגיע כתושב, לא כחבר. עדיין".
האיש אישיות מאובטחת - שיירות, מאבטחים. זה עלול להשפיע על החיים השלווים? "השאלה מה זה נקרא להשפיע. קיבוץ יד מרדכי הוא קיבוץ מאוד פלורליסטי, מאוד פתוח. יש לנו מגוון אנשים, אנחנו יודעים להכיל שונות ולהכיל כל מיני מערכות. לא אמורה להיות בעיה בנושא. לא עשינו על זה אסיפה. אני חושב שזו רוח גבית מאוד טובה לחברי הקיבוץ. אנחנו חווים בימים האחרונים צורה של נתק בין ראשי הרשויות לראש הממשלה, אבל לפעמים שווה לרדת מלמעלה למטה, רואים את זה בהערכה רבה".
הוא יכול לשדרג לכם את כיתת הכוננות משמעותית. "בונים על זה".
הוא עבר שיחה אצל הרבש"ץ? "כן. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, אבל מבחינתנו זה לא מהלך פוליטי לגופו של עניין. הוא לא מדבר, אלא עושה מעשה ואני חושב שזה משמעותי. זה מעשה שמציג עמדה מנהיגותית, ואם מעשה כזה יזכה לביטול או לזלזול, אז לאן הולכת המדינה הזאת? לעזאזל".