חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר "הציונות הדתית", תוקף את טקס הזיכרון האלטרנטיבי שיקיימו משפחות שכולות עם משפחות של הרוגים פלסטינים, ובו צפויים להשתתף חברי הכנסת מהקואליציה אבתיסאם מראענה (העבודה) ומוסי רז (מרצ). לדברי סמוטריץ' בריאיון באולפן ynet הבוקר (שני) זהו "טקס מתועב לחלוטין שבז לזכר הנופלים, שמחלל את האתוס הכי בסיסי שעליו הוקמה מדינת ישראל".
בהתייחסו למשפחות השכולות שייקחו חלק בטקס הוא אמר: "יש בקצוות, שוליים, מבולבלים, עייפים, שקצת מבלבלים בין אמת לשקר, בין נכון ללא נכון, צודקים ללא צודקים, אויב ללא אויב. גם במשפחות שכולות יש קצוות. זה תמיד היה".

3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"ישראל לא נכנסת להר הבית כדי לשמור על שרידות הקואליציה". סמוטריץ' באולפן ynet
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
מוסי רז בריאיון באולפן
מוסי רז בריאיון באולפן
ח"כ מוסי רז שישתתף בטקס האלטרנטיבי. "מי אתם שתגידו למשפחות שאיבדו את ילדיהן איך לציין את האבל?"
(צילום: הדר יואביאן)
סמוטריץ' הוסיף: "כששותפה בקואליציה הולכת לדבר הזה ונותנת לו תוקף ממלכתי זה חילול הקודש, זה ביזיון, זה לא היה מעולם. בתוך הקואליציה יש מי ששכח מי אנחנו ומה אנחנו, במה אנחנו נלחמים ועל איזו זכות אנחנו נלחמים".
במקביל, ח"כ מוסי רז עצמו התייחס להשתתפותו בטקס בדיון בוועדת הכספים של הכנסת, ואמר למבקריו: "אני רוצה לשאול - מי אתם שתגידו למשפחות שאיבדו את הילדים שלהן בצבא איך לציין את האבל שלהן? איזו חוצפה ואיזו שנאה צריך? מי אתם שתתקפו אדם שאיבד את הבן שלו בגיל 13 שלא עשה שום דבר, על זה שהוא מציין את יום הזיכרון עם המשפחות השכולות הישראליות? מי אתם שתתקפו את החבר שלי, בסאם ערמי, שהבת שלו שהייתה בת עשר, קיבלה כדור בגב שהרג אותה ואתם תוקפים אותו על ההשתתפות שלו בטקס יום זיכרון ישראלי-פלסטיני? מי שתוקף את הטקס הזה הוא אנטי ישראלי, נגד חיילי צה"ל, מבזה את חללי צה"ל".

סמוטריץ': "מפלגה בראשות שיקלי? מהלך מסוכן"

בריאיון לאולפן ynet סמוטריץ' גם מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בהר הבית ואמר כי המשטרה לא נכנסה בימים האחרונים להר בגלל שיקולים פוליטיים בקואליציה. "מצער לשמוע שממשלת ישראל כמעט שבוע לא נכנסת פנימה לא כדי לשמור על הביטחון, אלא כדי לשמור על שרידותה של הקואליציה שמאוימת על התנועה האסלאמית, ומנסור עבאס שאומר שהוא וירדן מתואמים לחלוטין ביחס לדרישות".
3 צפייה בגלריה
עמיחי שיקלי
עמיחי שיקלי
ח"כ עמיחי שיקלי. "איש ראוי, מפאר את הפוליטיקה"
(צילום: יואב דודקביץ')
שר החוץ יאיר לפיד אמר הבוקר ב-ynet שעבאס לא הציג דרישות בנוגע להר הבית. "להגיד שלא היה אולטימטום של רע"מ זה להגיד שכולנו טיפשים. מועצת השורא התכנסה ואמרה דברים ברורים. רע"מ לא פרשה מהקואליציה כי מחירי הדיור עלו, רע"מ לא פרשה כי מחירי הפירות והירקות ומחירי דלק, החשמל והמים התייקרו. היא פרשה בגלל המהומות הטרוריסטיות האלימות של האויבים שלנו בהר הבית".
הוא התייחס גם למעטפות האיומים שנשלחו לקרובי משפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, אשר רמז כי ייתכן שהן "ספין שנועד לעשות דה לגיטימציה לימין". הוא אמר: "זה נורא ואיום צריך לגלות אפס סובלנות לאיומים באלימות והסתה. סומך על השב"כ שימצאו מהר מי עומד מאחורי המעטפות האלה, שבעזרת השם ימצו איתו את מלוא חומרת הדין".
סמוטריץ' התנגד לאפשרות שעמיחי שיקלי, שהוכרז כפורש מסיעת ימינה ולכן לא יכול להתמודד לכנסת הבאה ברשימה קיימת, יתמודד במסגרת רשימת ימין חדשה. "הדברים צריכים להישקל בכובד ראש. עמיחי איש ראוי, מפאר את הפוליטיקה בישראל ויפאר כל מפלגה. המערכת הפוליטית וההנהגה חייבות עוד אנשים כמוהו. אני חושב שאחרי כל השנים שעברנו, אחרי איבוד השלטון, הנזקים של שלטון השמאל, חושב שהימין חייב לחזור לשלטון. אני אומר לעמיחי לקחת אפס סיכונים. להקים עוד מפלגה מימינה לליכוד כבר תסתכן שלא תעבור את אחוז החסימה. זה מהלך מסוכן שלא צריך לעשות אותו".