כרזת ענק של חמאס הוצגה הבוקר (יום שני) מחוץ למסגד אל-אקצא, שם התכנסו עשרות אלפי מתפללים לרגל עיד אל-פיטר, החג שמציין את סוף חודש הרמדאן. בשלט, שבו הוצגה תמונה של לוחם בזרוע הצבאית של חמאס, נכתב כי "חמאס מברך את האומה הערבית והאיסלאמית" לרגל החג.
5 צפייה בגלריה
מתפללים בהר הבית לרגל איד אל פיטר
מתפללים בהר הבית לרגל איד אל פיטר
הכרזה של חמאס ברחבת אל-אקצא
5 צפייה בגלריה
מתפללים בהר הבית לרגל איד אל פיטר
מתפללים בהר הבית לרגל איד אל פיטר
הכרזה בהר הבית
(צילום: אל קסטל)
כמה מאות תומכי חמאס קראו בשבח הארגון ושרו "אנו אנשי מוחמד דף" (ראש הזרוע הצבאית, ג"כ) ו"נקריב את חיינו למען אל-אקצא". לפי שעה לא נרשמו עימותים בין המתפללים לכוחות הביטחון. שלשום כשקומץ רעולי פנים החל להניף דגלי חמאס ולשיר את שירי הארגון אחרי התפילה, מאות מתפללים מוסלמים התעמתו עם המתפרעים - וביקשו מכוחות הביטחון "לטפל בהם" בעצמם. בחודש הרמדאן ניהל חמאס קמפיין תודעתי על מי שולט דה-פקטו באל-אקצא, שמכוון לא רק נגד ישראל - אלא גם נגד הרשות הפלסטינית. "אתם הורסים את התפילה, תפסיקו", התעקשו המתפללים. "אתם רק פוגעים בנו והמעשים שלכם יציתו את המקום. רבים ייפגעו בגללכם". מהר מאוד העימותים הפכו לקטטה, אך המצב חזר לשליטה במהרה.
המשטרה מסרה כי "בעקבות תליית כרזה של חמאס הבוקר בהר הבית שהוסרה בתוך זמן קצר, המשטרה פתחה בבדיקה ומבצעת בשעה זו פעולות שונות במטרה לאתר ולעצור את המעורבים". בינתיים, המשטרה עצרה אמש במחסום קלנדיה צעיר בשנות ה-20 לחייו בחשד שהצית את דגל מדינת ישראל ברחבת הר הבית. חשוד אחר, בן 19 מעיסאוויה, נעצר אמש גם כן אחרי שתועד ברשתות החברתיות כשהוא מצמיד את דגל ישראל לרגלו, דורך עליו ומבזה אותו באזור מעלה אדומים.
ביום חמישי האחרון נעצר בן 14 מענאתא החדשה בחשד שתלש דגל מדינת ישראל שנתלה על ניידת משטרה במזרח ירושלים. המשטרה מסרה כי "אנו רואים בחומרה כל פגיעה בסמלי שלטון ובדגל מדינת ישראל או תמיכה ועידוד ארגוני טרור. המשטרה פועלת כל העת נגד אותם עבריינים ופורעי חוק במטרה להביאם לדין. במהלך התקופה האחרונה נעצרו על-ידי כוחות המשטרה חשודים רבים בגין הפרות סדר אלימות בהר הבית, לרבות חשודים בהנפה והחזקת דגלי חמאס. נמשיך לפעול בנחישות נגד פורעי חוק ומפרי סדר באשר הם".

5 צפייה בגלריה
מתפללים בהר הבית לרגל איד אל פיטר
מתפללים בהר הבית לרגל איד אל פיטר
קרוב ל-200 אלף מתפללים הבוקר
שלשום איים מנהיג מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, כי אם ישראל תפגע במסגד אל-אקצא - הוא יצא למערכה נוספת בדומה ל"שומר החומות". בנאומו הכריז סינוואר כי "המערכה", כלשונו, לא תסתיים עם תום הרמדאן. "על כל פלגי ההתנגדות ברצועת עזה להיות ערוכים ומוכנים, והמערכה לא הסתיימה עם תום הרמדאן, אלא היא תתחיל בסיומו", אמר. "לאחר עיד אל-פיטר יתחילו הפלישות הישראליות למסגד אל-אקצא, ויתחיל שלב החלוקה הזמנית והמרחבית".
ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב לדבריו בישיבת הממשלה ואמר לשרים: "אולי בחמאס מתגעגעים למזוודות הדולרים ואולי לא אוהבים את האפשרות של עבודה משותפת של כולנו לשיפור חיי אזרחי ישראל הערבים".