שורה של רבנים בכירים בציונות הדתית פרסמו מכתב תמיכה ברב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש, נגדו הוגש כתב אישום לפני כשבוע בגין הפרת חוק ההתנתקות. לפי האישום, שפורסם לראשונה ב-ynet, כהן "שהה ביישוב בלי היתר לכך" והתביעה עשויה לבקש עונש מאסר בפועל.
הרבנים פנו במכתבם לחברי הכנסת של הקואליציה המסתמנת בדרישה לפעול מיד לביטול חוק ההתנתקות, ובכך להוביל לביטול האישום נגד הרב. "קוראים לשליחי הציבור שלנו לפעול במהירות האפשרית לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, וכך לתקן מעט את החרפה ולהביא לידי ביטול האישום של ראש הישיבה", כתבו הרבנים.
4 צפייה בגלריה
אלישמע כהן
אלישמע כהן
מואשם בהפרת חוק ההתנתקות ועלול לרצות עונש מאסר בפועל. ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
"בטוח שהממשלה הנוכחית תסיר כמה שיותר מהר את האיוולת הזו". זקן הרבנים, חיים דרוקמן
"בטוח שהממשלה הנוכחית תסיר כמה שיותר מהר את האיוולת הזו". זקן הרבנים, חיים דרוקמן
"בטוח שהממשלה הנוכחית תסיר כמה שיותר מהר את האיוולת הזו". זקן הרבנים, חיים דרוקמן
(צילום: מוטי קמחי)
"במקום להילחם כראוי בטרור ובהשתלטות הערבית הגואה על שטחי הארץ, יש שבוחרים להאשים את מי שפועל למען העם, התורה והארץ ומשמיע קול צלול של אמת וצדק", כתבו הרבנים, שהוסיפו במכתבם כי הם "מחזקים את ידיו של הרב אלישמע כהן שליט"א, ראש ישיבת חומש ת"ו. הרב ותלמידיו פועלים שנים בהתמדה ובמסירות נפש לחדש את האחיזה היהודית ואת קול התורה בחבלי הארץ שחרבו".
בראש הרבנים מהציונות הדתית שחתמו על המכתב עומד זקן הרבנים, הרב חיים דרוקמן, שנחשב לדמות החזקה ביותר במפלגת "הציונות הדתית" של שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ'. בשבועות האחרונים התייחס הרב דרוקמן לסוגיה בחומש ואמר כי "בטוח שהממשלה הנוכחית עם גישתה הבריאה תסיר כמה שיותר מהר את האיוולת הזו".
בנוסף אליו חתמו על המכתב גם רבה של מפלגת עוצמה יהודית דב ליאור, רבה של מועצה אזורית שומרון אליקים לבנון, הרב יעקב אריאל, הרב דוד חי הכהן, הרב שמואל אליהו והרב יצחק גינזבורג.
4 צפייה בגלריה
פעילי שלום עכשיו עם הבולדוזר שנשאר בנקודת הכינוס עקב מעצר הנהגים
פעילי שלום עכשיו עם הבולדוזר שנשאר בנקודת הכינוס עקב מעצר הנהגים
החוק מ-2005 הוביל לפינוי תושבי חומש, שמובילים מאבק לביטולו.פעילי שלום עכשיו
(צילום: שלום עכשיו)
לאחר הגשת כתב האישום מסר הרב אלישמע כהן: "כאשר יענו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ ב"ה שבנו לחומש, ישיבת חומש משגשגת ומתפתחת, קול התורה חזר לצפון השומרון. השימוש בחוק ההתנתקות, בחוק האיוולת בכדי לפגוע בחומש - הוא אות קין למשטרת ישראל, לפרקליטות ולממשלת ישראל. בע"ה אנו מצפים שהממשלה הקרובה תסיר את החרפה של חוק ההתנתקות כבר בימיה הראשונים מספר החוקים של מדינת ישראל, כך הובטח לנו ואנו מצפים שכך יקרה".
הפרסום ב-ynet בדבר הגשת כתב האישום עורר סערה בקרב חברי הקואליציה המסתמנת שתקפו בחריפות את ההחלטה. ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית, שהתנגדה לפינוי הישיבה בעבר, אמרה כי "האישום נגד ראש ישיבת חומש, הוא כתב אישום נגד ממשלות ישראל כולן, על שעדיין לא תיקנו את החוק". סטרוק אמרה עוד: "בימים האחרונים החתמנו מחדש, חברי יולי אדלשטיין ואני, ח"כים רבים על הצעת החוק. בע"ה הפעם נתקן".
4 צפייה בגלריה
חברי הכנסת מבקרים בחומש
חברי הכנסת מבקרים בחומש
אדלשטיין: "הבנייה הבלתי חוקית הערבית זוכה להתעלמות". חברי כנסת מהקואליציה המסתמנת בביקור בחומש
(צילום: מועצה אזורית שומרון)
ב-2005, כשעבר חוק ההתנתקות, פונה מתושביו היישוב חומש שבשומרון. בשנים האחרונות פועלת במקום ישיבה באופן בלתי חוקי, שפונתה מספר פעמים בהוראת ראשי ממשלות - והוקמה מחדש. במהלך השנים מובילים אנשי חומש, בהם ראש מועצת שומרון יוסי דגן, מאבק לביטול חוק ההתנתקות - דבר שיאפשר לישראלים לשהות במקום באופן חוקי.
במהלך קמפיין הבחירות האחרון, ח"כים רבים מהקואליציה המסתמנת ביקרו בחומש, וחלקם הצהירו כי יתמכו בהסדרת הישיבה. ח"כ מיקי זוהר מהליכוד שהגיש בעבר הצעת חוק לביטול חוק ההתנתקות אמר בתגובה לכתב האישום: "ביטול החוק הפך לרלוונטי מתמיד. אם היינו מצליחים לחוקק אותו בכנסת הקודמת, העוול הנוראי הזה היה נחסך. בע"ה נתקן אותו בכנסת הקרובה מיד לאחר הקמת הממשלה".