התייחסות חריגה של מנהיג חמאס לגל הרציחות בחברה הערבית בישראל: בסרטון שפרסם אסמעיל הנייה, אחרי רצח האימאם היום (שבת) בכפר קרע, הוא אמר כי "הכיבוש אחראי על התופעה הזו" - אבל קרא לצד זאת "לקחת אחריות לאומית".
שייח סאמי עבד אל-לטיף מסרי, בן 60, נרצח ביריות סמוך למסגד אלחוארנה, המסגד המרכזי בכפר קרע. נבדק חשד כי מדובר בנקמה על הרצח הכפול אמש בעיר של הנער בן ה-13 מוחמד סעיד ערביד וגיסו פואד נסר אללה (33).


מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 169 בני אדם. "זה מוות עיוור", אמר על כך הנייה וטען כי ישראל מנסה להסיט את החברה הערבית מהמאבק הפלסטיני ומהקשר לעזה ולגדה. "נשפכים דמים לא במקום הנכון ונגד הקו המנחה של העם הזה והאומה הזו. הרציחות האלה הגיעו למכובדים ביותר ולאימאמים של המסגדים".
"אנחנו לא יכולים להוציא את הכיבוש הציוני מהדמים האלה ומתופעת ההרג הסתמי", הוסיף. "אנחנו יודעים מה תפקידו הערמומי והמסוכן, ועם זאת - זה לא פוטר אותנו מהתוצאות הקשות והכואבות שמביאות הרציחות האלה בתוך פלסטין הכבושה. אני קורא לפוליטיקאים, לאינטלקטואלים ולכל העם שלנו לקחת אחריות לאומית, ולשמור על המרקם החברתי הפלסטיני".
אימאם המסגד שהה בסוכת אבלים, ולאחר שנשא בה דברים ויצא ממנה עם חברו - הוא נורה למוות על ידי שני רעולי פנים. לפני כן הם התקרבו אליו, אמרו לחברו "תתרחק מכאן" - ואז אחד מהם ירה בשייח. תושבים בכפר קרע הביעו את כעסם על המשטרה וצעקו לעבר השוטרים: "אתם לא עושים כלום. כל יום נרצח קורבן וכולכם שותקים. אתם כישלון גדול".

2 צפייה בגלריה
השיח סאמי עבד אללטיף
השיח סאמי עבד אללטיף
האימאם שנרצח
2 צפייה בגלריה
מוחמד סעיד ערביד
מוחמד סעיד ערביד
הנער שנורה למוות
שייח מהדי זחאלקה, חברו של האימאם שנרצח, אמר: "הייתי במסגד ואז שמעתי ירי. הסתכלתי החוצה וראיתי את השייח נופל. התקרבתי אליו ומצאתי אותו ללא רוח חיים. קשה לאבד אדם מהטובים ביותר".
חבר אחר של הנרצח, כאלד יחיא, אמר כי "השייח אדם נפלא, רצחו אותו בדם קר. אם רוצחים שייח אז כולנו בסכנת חיים. הוא אהב לעזור לכולם והיה מגיע למסגד ברגל כי לא הרגיש שהוא בסכנת חיים. מספר הנרצחים כבר כמעט 170 ואין מי שיטפל. אני קורא להשבית את כל היישובים. אולי הצעד יעזור למיגור האלימות. היום כולנו צריכים לחשוש לחיינו".
ראש העיר כפר קרע, עו"ד פראס בדחי, כינה את רצח השייח "מקרה מזעזע וקשה. אנחנו מגנים את כל הרציחות. אני מבין את הכאב העמוק של כולם, כולנו צריכים להיוח יחד כדי שנגיע למטרות". לאחר ישיבה שקיים ראש העיר, הוחלט על שביתה בכפר קרע שתכלול את מוסדות החינוך ובתי העסק בעיר.