1 צפייה בגלריה
מחסום בשומרון, ארכיון
מחסום בשומרון, ארכיון
מחסום בשומרון, ארכיון
(צילום: יואב זיתון)
פלסטיני נעצר הלילה (בין רביעי לחמישי) בחשד שפיתה ישראלים שהכיר באתרי היכרויות של הקהילה הגאה, קבע עמם מפגש, גנב את רכבם - ותקף אותם באלימות. על פי החשד, הוא נהג לנטוש את הקורבנות בכפרים פלסטיניים סמוך למחסום רנטיס שבשומרון. הפרשה נחשפה לראשונה ב-ynet.
בשבועות האחרונים התקבלו כמה דיווחים על תושב אחד הכפרים בשומרון שהשאיר את המתלוננים בלב כפר פלסטיני סמוך לרנטיס בשעת לילה מאוחרת, לאחר ששדד מהם את רכבם ואת חפציהם האישיים. מהחקירה עלה כי החשוד פעל בדפוס פעולה דומה בכלל האירועים - הוא פתח חשבון פיקטיבי באתרי היכרויות של הקהילה הגאה, יצר קשר עם חבריה ופיתה אותם לפגישה מינית לאחר כמה שיחות שבהן נוצר קשר של אמון בין הצדדים.
ל-ynet נודע כי החשוד קבע עם המתלוננים סמוך למחסום, שם אספו אותו ברכבם. בכל אחד מהמקרים הוא פנה לקורבן, שנהג ברכב, וביקש ממנו לנסוע למקום מבודד לטובת ביצוע האקט המיני - אז נהג להוביל את קורבנותיו לאחד הכפרים הפלסטיניים הסמוכים, שם תקף אותם באלימות ונמלט עם רכבם. הם נותרו מאחור, בלב הכפר, ללא אפשרות ליצירת קשר. בחלק מהמקרים נעשה שימוש בגז פלפל.
עם קבלת התלונות פתחה המשטרה בחקירה במטרה לאתר את החשוד, והלילה כאמור הוא נעצר על ידי שוטרי היחידה לפשעים מרחב שומרון, בשיתוף פעולה עם כוחות יס"מ. הוא הועבר לחקירה.
מהמשטרה נמסר: "ישראלים רבים שנכנסים לשטחים הפלסטיניים כדי לערוך קניות, לסחור, לתקן את רכבם ולסעוד במסעדות ובתי קפה נקלעים לאירועי תקיפה, שוד, גניבה, ואיומים - ובדרך נס מחולצים מהמקום על ידי כוחות הביטחון בשלום. שמרו על ביטחונכם והימנעו מכניסה לשטחים אלה".