בית המשפט השלום בחיפה האריך הערב (יום שבת) בארבע ימים את מעצרו של תושב עכו, אחד משני החשודים בירי לעבר מועדון בשדרות ההסתדרות שבמפרץ חיפה. במשטרה מייחסים לו ניסיון לרצח ועבירות נוספות. החשוד נעצר אחרי שניסה להימלט מהארץ לטורקיה ונתפס בנמל התעופה בן גוריון.
מצבו של החשוד הנוסף, בן 20 מעכו, ממשיך להיות קשה מאוד - והוא מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה. השניים, נזכיר, הגיעו למועדון כשהם רכובים על קטנוע - ואחרי שפתחו באש, ירה לעברם המאבטח.
1 צפייה בגלריה
(צילום: אלעד גרשגורן, דוברות המשטרה)

לפי החשד, שני העצורים ניסו להיכנס למועדון - שהיה הומה בצעירות וצעירות, חלקם חיילים - וסורבו. במשטרה חושדים שהם חזרו למקום כשהם חמושים ופתחו באש. המאבטח, בן 46, השיב בירי, שממנו נפצע כאמור אחד החשודים. מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר, הטיל את החקירה על חוקרי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב אשר.
מאז נפתחה החקירה נעשו פעולות שונות כדי לעלות על עקבותיו של החשוד שנעצר הערב - ובסופו של דבר הוא נתפס בנתב"ג והועבר לחקירה במשטרת זבולון. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים נוספים, אך בסופו של דבר המעצר הוארך כאמור רק בארבעה. מלבד ניסיון רצח, הוא חשוד ברכישת/החזקת נשק שלא כדין, קשירת קשר לפשע, ירי מנשק חם שלא כדין באזור מגורים תוך ניסיון לסכן חיי אדם והיזק רכוש במזיד.
אביעד חייטעו"ד אביעד חייט
נציג המשטרה הציג לשופטת אורית קנטור דו"ח סודי ואת חקירתו של חשוד. לדבריו, בדו"ח הסודי מצויות 47 פעולות חקירה. "נתפסו מצלמות אבטחה רבות", אמר. "כמו כן, נתפסו מוצגים רבים, לרבות מוצגים שנתפסו ברשות החשוד". נציג המשטרה סירב להשיב לשאלה אם החשוד חשוד בירי עצמו. "הוא נשאל שאלות רבות, ושמר על זכות השתיקה", סיפר החוקר.
קנטור ציינה בהחלטתה כי "שוכנעתי שבשלב זה קיים יסוד סביר לחשד כי החשוד עבר את העבירות המיוחסות לו". הסנגור, עו"ד אביעד חייט, אמר בתום הדיון: "בקשת המשטרה מופרזת לטעמי. החשוד מכחיש את המיוחס לו ויכול להיות שבסופו של יום הר המעצר יוליד עכבר בדמות שחרור".
בעלי המועדון אמר בהתייחסות לתקרית: "זה אירוע לא נעים בכלל, המאבטח היה צריך להגן על חיילות וחיילים, הוא עשה עבודת קודש". לדברי הבעלים, בזמן הירי שהו בתוך המועדון עשרות מבלים. "זה מאבטח שיגן על הילדות והילדים פה בגוף שלו, הוא לא ייתן לאף בליין להגיע ולצאת מפה בסכנה. השוטרים שהיו פה אמרו על מה שהמאבטח עשה 'כל הכבוד' ושהוא פעל ממש טוב".