5 צפייה בגלריה
 ידונו בערכי הדמוקרטיה המשותפים. ביידן ונתניהו
 ידונו בערכי הדמוקרטיה המשותפים. ביידן ונתניהו
ידונו בערכי הדמוקרטיה המשותפים. ביידן ונתניהו
( צילום: EPA, רויטרס)
היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אישר אמש (שישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ביום רביעי הקרוב, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק.
לדברי סאליבן, ביידן ונתניהו ישוחחו על מגוון נושאים אזוריים, בדגש על ערכי הדמוקרטיה המשותפים והחזון ליציבות ולשגשוג אזורי. כמו כן, סאליבן ציין כי השניים ידונו באיום האיראני ובדרכים להרתיע את טהרן.
5 צפייה בגלריה
ג'ייק סאליבן
ג'ייק סאליבן
אישר את פגישת ביידן-נתניהו. סאליבן
(צילום: AFP)
לשכת ראש הממשלה אישרה שלשום את דבר הפגישה, ופרסמה הודעה שלפיה השניים ייפגשו בשולי העצרת בניו יורק - ולא בבית הלבן. יחד עם זאת, המסר שהועבר לאנשי נתניהו הוא שראש הממשלה כן יוזמן בסופו של דבר לבית הלבן, בהמשך השנה.
נתניהו ימריא לארה"ב בלילה שבין ראשון לשני בשבוע הבא, וייפגש במהלך העצרת עם שלל מנהיגים. עוד קודם לכן, ראש הממשלה צפוי להיפגש גם עם האיש העשיר בעולם - אילון מאסק.
במהלך ביקור נתניהו בארה"ב, בארץ ימלא את מקומו שר המשפטים יריב לוין. שרי הממשלה התבקשו שלשום לאשר במשאל טלפוני את מינויו של לוין לממלא מקומו של נתניהו, מיום שני הקרוב ועד חזרתו לארץ ביום ראשון בשבוע שלאחר מכן, בערב יום כיפור.
5 צפייה בגלריה
נשיא אוקראינה זלנסקי פסגת נאט"ו 12 ביולי
נשיא אוקראינה זלנסקי פסגת נאט"ו 12 ביולי
נשיא אוקראינה זלנסקי. הוא כן ייפגש עם ביידן בבית הלבן
(צילום: LUDOVIC MARIN / AFP)
שלשום, אולי בעדות לכך שאי-הזמנת נתניהו לבית הלבן היא מסר של אי-שביעות רצון מצד הממשל בוושינגטון, גורם אמריקני אמר כי מי שכן צפוי להגיע לבית הלבן בשבוע הבא ולהיפגש עם הנשיא האמריקני הוא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי - שיגיע בשבוע הבא גם הוא לארה"ב לרגל העצרת, וסביר להניח שיתקבל במעון הנשיא בוושינגטון בהדר כבוד.
במהלך ביקורו בארה"ב נתניהו ייפגש גם עם שורה של מנהיגים אחרים שישתתפו בעצרת: לצד זלנסקי, שהמפגש עימו יהיה הראשון של ראש ממשלה ישראלי עם נשיא אוקראינה מאז תחילת הפלישה הרוסית, נתניהו ייפגש גם עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, לראשונה מאז 2016 (המפגש תוכנן להיערך כבר ביולי, באנקרה, אבל נדחה בשל אשפוז נתניהו והשתלת קוצב הלב בליבו).
5 צפייה בגלריה
מיצג מחאה בניו יורק על ביטול עילת הסבירות
מיצג מחאה בניו יורק על ביטול עילת הסבירות
"אל תאמינו לקריים מיניסטר נתניהו". מיצג מחאה על בניין האו"ם - ההפגנות ילוו את נתניהו גם בארה"ב
5 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
האיש העשיר בעולם. מאסק צפוי לדון עם נתניהו בפיתוח בינה מלאכותית
(צילום: רויטרס)
בשולי עצרת האו"ם ייפגש נתניהו גם עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, נשיא דרום קוריאה יון סוק-יאול, מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ומנהיגים נוספים. כמו כן, בהודעת לשכתו נמסר כי ראש הממשלה ייפגש עם ראשי הקהילה היהודית בארה"ב. את הביקור הוא יחל בקליפורניה, שם ייפגש כאמור עם אילון מאסק ואחרים בנושא פיתוח בינה מלאכותית. הפגישה עם מאסק תיערך למרות ביקורת חריפה מצד ארגונים יהודיים, בטענה שהרשת החברתית X של מאסק (לשעבר טוויטר) מאפשרת העלאת תכנים אנטישמיים.
נתניהו, שינחת תחילה בקליפורניה, צפוי להיות מלווה במהלך הביקור ברעייתו שרה. נאומו בעצרת האו"ם יחל ביום שישי הבא ב-09:15 (16:15 שעון ישראל). הוא ימריא חזרה לארץ במוצאי השבת בשבוע הבא, שעון ארה"ב, וינחת בארץ ביום ראשון באזור השעה 15:00, שעות לפני כניסת צום יום הכיפורים וממש עם סגירת נמל התעופה בן גוריון.
גם המחאה נגד המהפכה המשפטית "תרדוף" את נתניהו במהלך הביקור: משמרות מחאה מתוכננות מדי יום מול המלון שלו בניו יורק, ומתוכננות גם הפגנות גדולות בזמן פגישת נתניהו-ביידן והנאום של ראש הממשלה באו"ם. פעילי המחאה מתכוונים גם להפגין במהלך הארוחה שמתכנן ביידן עם מנהיגים ובהם נתניהו. המחאה מבטיחה "הפתעות" שיביכו את ראש הממשלה, לצד הפגנות בים, באוויר וביבשה. הפעילים מקווים לגייס יהודים מניו יורק שיצטרפו למוחים הישראלים.
פורסם לראשונה: 21:50, 15.09.23