1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נחל תבוסה בפריימריז. השר בר-לב
(צילום: אלכס קולומויסקי)
השר לביטחון הפנים עמר בר-לב התייחס לראשונה לדחיקתו למקום ה-9 ברשימת העבודה וכתב כי הוא משוכנע שאת הישגיו במשרד יראו עוד בעתיד. "הבוחר במפלגת העבודה אמר את דברו", כתב בצהריים (רביעי) בטוויטר. "יש עוד משימות לממש ותוכניות לקדם במשרד לביטחון הפנים, וכבר הבוקר עסקתי כרגיל בנושאים הקשורים בביטחונם של אזרחי ישראל".
בר-לב ציין כי "אני כאן כדי להמשיך לנווט את העשייה החשובה הזו. בשנה האחרונה יש לא מעט הישגים, ואין לי ספק שבחודשים הקרובים תימשך המגמה הזו, שאת פירותיה רואים כבר עכשיו, ויראו ביתר שאת בעתיד.
"היו לי, בחיי הבוגרים, רגעי סיפוק לצד רגעי אכזבה, אך תמיד מה שניצב לנגד עיניי זו טובתה של מדינת ישראל. היא חשובה ממני. גם עכשיו. אני לא מקפל את הדגל המדיני-ביטחוני במפלגת העבודה, אלא ממשיך לשאת אותו בגאווה".
מאוכזב נוסף, שר התפוצות נחמן שי שנבחר למקום ה-16, מסר כי "אני מבקש להודות מעומק הלב לכל מי שתמך בי במהלך תקופת הבחירות המקדימות וביום שאחרי. אני מעריך זאת מאוד. העשייה שלי למען מדינת ישראל והקהילות היהודיות בעולם טרם הסתיימה. אני ממשיך בתפקידי כשר התפוצות במלא האחריות כנדרש וכמתחייב. טובת אזרחי ישראל והעולם היהודי עומדת לנגד עיני מאז ומתמיד, כך יהיה גם בהמשך".
המנצחת הגדולה של הפריימריז היא חברת הכנסת נעמה לזימי, שאמרה היום ל-ynet כי במפלגתה תמיד ידעו להציב מועמדים ממוצא מזרחי במקומות הגבוהים. בבחירות האחרונות היא הוצבה במקום השמיני - והפעם החליפה את בר-לב במקום השני אחרי היו"ר מיכאלי.

בהמשך הרשימה עוד ארבעה חברי כנסת מכהנים: גלעד קריב, אפרת רייטן, רם שפע ואמילי מואטי, שכולם היו גם בפעם הקודמת במקומות 3 עד 6 ברשימה. מלבד בר-לב, את העשירייה הראשונה של העבודה סוגרים במקומות שכרגע נראים לא-ריאליים גם יאיא פינק, אבתיסאם מראענה ומהרטה ברוך.
בסך הכול מימשו את הצבעתם 22,679 (57.4%) מבעלי זכות הבחירה. לכ-40 אלף חברי מפלגת העבודה התאפשר לבחור בין חמישה עד שבעה מועמדים מתוך 33 שהתמודדו על מקום בצמרת הרשימה, אחרי שהיו"ר מרב מיכאלי נבחרה בחודש שעבר לכהונה נוספת בתפקיד.
למרות ההצבעה הדיגיטלית הציבה המפלגה ארבע קלפיות בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע למועמדים שרגילים להצביע בשיטה המסורתית, אולם גם במקרה הזה ההצבעה הייתה ממוחשבת. לפי הסקרים, העבודה מקבלת בין חמישה לשישה מנדטים.