2 צפייה בגלריה
מלכה לייפר
מלכה לייפר
מלכה לייפר
(צילום: עמית שאבי)
חבר מושבעים באוסטרליה הרשיע הבוקר (שני) את מלכה לייפר באונס ובעבירות מין שביצעה בשתיים מתלמידותיה בבית ספר שניהלה במלבורן. לייפר בת ה-55 נמלטה לישראל לאחר שהתלמידות התלוננו נגדה, וב-2021 הוסגרה לאוסטרליה אחרי שש שנים של הליכים משפטיים.
בפני חבר המושבעים הובאו 27 אישומים נגד לייפר, והוא החליט להרשיע אותה ב-18 מהם. לפי האישומים, לייפר ביצעה את המעשים בשתי התלמידות בין השנים 2003 ל-2007, כשהיו נערות. לייפר זוכתה מכל האישומים בנוגע לתלמידה שלישית.
2 צפייה בגלריה
מלכה לייפר עולה על מטוס בדרך לאוסטרליה
מלכה לייפר עולה על מטוס בדרך לאוסטרליה
לייפר עולה על מטוס בדרך לאוסטרליה, ב-2021
בעקבות התלונות של התלמידות נגדה הושעתה לייפר ב-2008 מבית הספר ונמלטה לישראל. במרץ 2012 הוצא נגדה צו מעצר בבית משפט באוסטרליה, וב-2014 החלו הליכי ההסגרה מישראל. לייפר נעצרה, אך שוחררה למעצר בית. ב-2016 קבע הפסיכיאטר המחוזי כי לייפר אינה כשירה לעמוד לדין, אך לאחר שחוקרים פרטיים חשפו כי היא מתחזה, חודשו הליכי ההסגרה.
בפרשה נקשר גם שמו של יעקב ליצמן, שלפי החשד ניצל את מעמדו כשהיה סגן שר הבריאות כדי להשפיע על חוות הדעת הפסיכיאטרית שניתנה ללייפר.
מארגון מגן שליווה את הנפגעות נמסר: "סוף סוף, לאחר שנים של עינוי דין, עשה בית המשפט באוסטרליה צדק והרשיע את מלכה לייפר. זהו יום בשורה לכלל נפגעות ונפגעי עבירות המין שרואים שגם אם ההליכים נמשכים וגם אם הפוגעים מנסים להתחמק מלתת את הדין בסופו של דבר הם משלמים על מעשיהם. אנחנו גאים בנפגעות שמצאו כוחות לנהל מאבק ארוך גם כשהוא היה נראה חסר סיכוי, והוכיחו לכולם שהצדק יכול להיעשות".
ניק קאופמן, סנגורה של מלכה לייפר בהליך ההסגרה, הגיב על ההחלטה להרשיעה: "טרם נגזר דינה של מלכה לייפר, אך לאחר מכן יצטרכו עורכי הדין שלה באוסטרליה להחליט אם יש בהנחיות של השופט לחבר המושבעים כדי להצדיק ערעור או לאו. יצוין כי מלכה לייפר זוכתה לחלוטין מהמהיוחס לה על ידי אחת האחיות. מעבר לכך, חבר המושבעים בחן את הראיות כמעט שבועיים ואף חזר בשאלה אם ניתן היה להגיע להכרעת דין על סמך דעת הרוב ולא בפה אחד. בסופו של יום אף זוכתה מלכה לייפר מחלק מהאישומים כך שנדמה כי עוד ארוכה הדרך בפרשה זו".