שני תושבי באקה אל-גרבייה יואשמו בימים הקרובים בשוד מזוין של חנות מכולת בכפר מייסר הסמוך בתחילת החודש. הבוקר (יום ד') הוגשה נגדם הצהרת תובע, שהתבססה בין השאר על תיעוד השוד במצלמות אבטחה. בסרטון הם נראה אחד מהם, חבוש קסדת אופנוע, מאיים על המוכרת באקדח ולוקח כסף וחטיפים מהחנות.
האירוע התרחש ב-1 באוגוסט ואת החקירה ניהלו משטרת באקה אל-גרבייה והיחידה ללוחמה בפשיעה במרחב מנשה. בלשים שהוזעקו למקום על ידי עדי ראייה תפסו את שני החשודים לא הרחק מהמכולת, ועליהם נמצא סכום כסף. בהצהרת התובע מיוחסות להם עבירות של שוד מזוין, נשיאת נשק וסיכון חיי אדם.
1 צפייה בגלריה
שוד מזוין, חמושים ומעצרים של המשטרה בכפר מייס
שוד מזוין, חמושים ומעצרים של המשטרה בכפר מייס
מתוך הסרטון שתיעד את השוד במכולת בכפר מייסר

במהלך החקירה נמצאו ראיות למעורבותו של אחד החשודים בשוד נוסף שבוצע בתחנת דלק בבאקה אל-גרבייה כמה ימים קודם לשוד במכולת.
הבוקר השיק ראש הממשלה נפתלי בנט את התוכנית הלאומית למאבק בפשיעה בחברה הערבית, וחנך את המטה החדש של אגף סי"ף למאבק בפשיעה במגזר במרחב גליל בקריית אתא. בראש האגף עומד ניצב ג'מאל חכרוש. מתחילת השנה נרצחו 73 בני אדם בחברה הערבית, מהם 13 רק ב-22 הימים האחרונים.
במקביל החל מבצע "מכת חרב", שבמסגרתו פשטו שוטרים על 284 יעדים ברחבי הארץ. לפי המשטרה, מאז שעות הבוקר המוקדמות נעצרו או עוכבו 41 חשודים, הוחרמו 31 כלי נשק ורימוני יד, ונתפסו כמיליון שקל שככל הנראה הושגו ממכירת אמצעי לחימה.
"אחרי שנים של הזנחה, שאפשרה את הזינוק ואת הנסיקה של הפשיעה בחברה הערבית, וירי בלתי נשלט ברחובות ואלימות, הממשלה בראשותי נחושה לפעול ולהילחם בלא לאות, בהתמדה, בעקביות ובכל הכוח בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית", אמר בנט.