הרשויות בקליפורניה הודיעו אמש (יום ג') כי הן עדיין אינן יכולות לקבוע אם בוצע פשע כלשהו באירוע שבו נפצע ונהרג המפגין הפרו-ישראלי פול קסלר בן ה-69, והן מבקשות את עזרת הציבור בניסיון להבין מה אירע. כפי שדווח לראשונה ב-ynet, קסלר מת שלשום בבית החולים אחרי שביום ראשון אחר הצהריים נפל לאחור וראשו נחבט בקרקע במקום שבו נערכה הפגנה פרו-פלסטינית בת'אוזנדס אוקס, פרבר של לוס אנג'לס. שלשום דווח כי יש חשד שפציעתו נגרמה ממפגין פרו-פלסטיני שהיכה אותו במגאפון.

2 צפייה בגלריה
התמונה האחרונה של פול קסלר, שהוכה למוות במגפון על-ידי מפגין פרו פלסטיני
התמונה האחרונה של פול קסלר, שהוכה למוות במגפון על-ידי מפגין פרו פלסטיני
עם דגל ישראל - ושרוע על המדרכה. לפי הנתיחה, הפציעות תואמות נפילה - וגם מכה בפנים

השריף המחוזי ג'ים פרייהוף אמר אמש כי אחרי האירוע נשאר המפגין הפרו-פלסטיני בזירה וכי הוא אמר לשוטרים שהגיעו למקום שהוא עצמו התקשר למוקד החירום 911. פרייהוף אמר כי עדי ראייה משני המחנות, הפרו-ישראלי והפרו-פלסטיני, סיפקו לחוקרים עדויות סותרות בנוגע למה שקרה לפני הנפילה, ולא שלל את האפשרות שמדובר בפשע שנאה. כך או כך לא בוצעו מעצרים, והרשויות מבקשות ממי שיש לו סרטון המתעד את האירוע להעביר להן אותו.
"מה בדיוק קרה לפני שקסלר נפל לאחור אינו ברור לגמרי כרגע", אמר פרייהוף, והוסיף כי לא ברור גם כמה אנשים היו מעורבים באירוע. הוא קרא לאנשים שלא להיחפז למסקנות, והפציר בהם "להימנע מהפצת שמועות ודיסאינפורמציה ברשתות החברתיות ובפלטפורמות אחרות, מכיוון שהדבר עלול לפגוע בחקירה ולעורר בהלה לא נחוצה בציבור".
האירוע שבו נהרג קסלר בא על רקע ההפגנות ההמוניות שנערכו בשבועות האחרונים ברחבי ארה"ב נגד ישראל בשל ההרג של אלפי פלסטינים בתקיפות צה"ל בעזה. קסלר נמנה עם קבוצה של מפגינים פרו-ישראלים שהתייצבה להפגנה שהוצגה בפרסומים כעצרת לא-אלימה לתמיכה בפלסטינים. בסך הכול היו במקום כ-75 בני אדם, ולדברי השריף פרייהוף, נכון ל-15 שעות לפני הפציעה של קסלר השוטרים שסיירו באזור לא ראו שום סימן לאלימות.
הכותרת
מאחורי מעורבות ארה"ב במלחמה / נדב איל
24:24
2 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפה של פול קסלר
החשוד בתקיפה של פול קסלר
המשטרה לא חושפת את שם המפגין שהתעמת איתו, בן 50
נציגי הרשויות שהגיעו לזירה אחרי הפציעה של קסלר מצאו אותו מדמם מהראש ומהפה. בזמן הפינוי לבית החולים הוא היה בהכרה. פרייהוף אמר שמפגין פרו-פלסטיני שנשאר במקום סיפר לשוטרים שהוא היה מעורב בעימות עם קסלר והתקשר ל-911 אחרי שקסלר נפל. מדובר במפגין בן 50 שמתגורר בעיר הסמוכה מורפארק, ולפי שעה המשטרה החליטה שלא לפרסם את שמו. הוא עוכב לחקירה לזמן קצר והמשטרה ערכה חיפוש בביתו.
בנתיחה שלאחר המוות נקבע כי קסלר נפגע ממכה קהה בראש שגרמה לטראומה, וכי פציעתו עולה בקנה אחד עם פציעות שנגרמות מנפילה. לצד זה הוא סבל מפגיעות ש"יכולות להיות תואמות" למכה בפנים, אך לא ברור אם הן נגרמו לו מהנפילה. כשהשריף פרייהוף נשאל אם מגאפון שימש לפגיעה בקסלר הוא השיב: "שמעתי על כך, ואני חושב שהפתולוג אמר שהפגיעות על פניו היו יוכולות להיגרם ממגאפון, אבל אין לי מידע בנוגע לשאלה מה היה עליו באותו הזמן".
פורסם לראשונה: 00:07, 08.11.23