הסנגורים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל אנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ', שנאשמים בתיק 4000 (בזק-וואלה), הודיעו היום (שני) כי הם מתנגדים לבקשת הפרקליטות להאיץ את הדיונים במשפט, להמשיך לקיימם גם במהלך הפגרה וכן להוסיף ימי דיונים בשנה הבאה. "הסנגורים וצוותיהם כבר נטלו על עצמם התחייבויות אחרות, הן במישור המקצועי והן במישור האישי", הסבירו, "בפגרה יתאפשר לצאת לחופשה קצרה בקרב בני משפחות עורכי הדין ולטפל בעינייהם האישיים".
לפי התביעה, "נוכח האינטרס הציבורי הרב והברור בקידומו של המשפט וסיומו בפרק זמן קצר ככל הניתן, בית המשפט הנכבד מתבקש לתת הוראות לשם האצת שמיעת הראיות וסיום שלב ההוכחות". בהגנה רמזו כי התביעה רוצה לזרז את הליכי המשפט, אך לא באולם בית המשפט. "דומה שתכלית הבקשה בהקשר זה אינה 'להאיץ את המשפט', אלא לפנות למקומות אחרים דווקא, שאינם אולם בית המשפט".
2 צפייה בגלריה
ההגנה מתנגדת לבקשת התביעה "להאיץ" את המשפט
ההגנה מתנגדת לבקשת התביעה "להאיץ" את המשפט
ההגנה מתנגדת לבקשת התביעה "להאיץ" את המשפט
(צילום: מוטי קמחי, אלכס קולומויסקי)
עוד הוסיפו עורכי הדין בעז בן צור וז'ק חן כי "ממילא, על מנת לסייע בהתנהלות סדירה ותקינה של המשפט נמתח גבול היכולת של ההגנה עד קצה גבול האפשר".
במכתב שהגישה התביעה אתמול, במקביל לפתח עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן בתיק 1000, היא ביקשה "על דעת היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה" כמה דברים. תחילה, היא ביקשה להוסיף מועדי דיון בפגרה שבחודש יולי הקרוב, "כך שתסתיים שמיעת קבוצת העדים הנוכחית המתייחסת, ככלל, לאישומים השני והשלישי, וכי יישמעו עדים נוספים מקבוצת העדים הנוכחית המתייחסת לאישום הראשון. ככל שבית המשפט ייעתר לבקשה זו תודיע המאשימה להגנה בהקדם על זהות העדים מתוך הקבוצות השונות עליהן הודיעה המאשימה זה מכבר".
בהמשך ביקשה התביעה "להוסיף ימי דיונים בשנת המשפט הבאה בפרשת התביעה ולהאריך את ימי הדיונים על דרך של קביעת שעת סיום מאוחרת יותר". כמו כן, בתביעה מעוניינים שבית המשפט יפעל "להורות כל הוראה נוספת שיש בה כדי להאיץ את קצב התקדמות המשפט".
על אף ההתנגדות וההתנגחויות בין הצדדים מאז החל המשפט, הסנגורים הדגישו כי הם דווקא מסכימים לבקשה אחת של התביעה - לפרסום את תוכן הפגישה שקיימו בשבוע שעבר עם הרכב השופטים, שאמרו להם כי הפרקליטות תתקשה להוכיח שוחד בתיק 4000 - שבו נאשם רה"מ בקבלת שוחד מאנשי העסקים שאול ואיריס אלוביץ' ובמרמה והפרת אמונים - ושהם אף מבקשים זאת.
במהלך השיחה נימקו זאת השופטים בכך ש"טובת המדינה" דורשת הסדר טיעון. כך פורסם בחדשות 13. באותו שבוע תועדו בסרטון שפורסם ב-ynet יהודית תירוש מהפרקליטות, יחד עם עורכי הדין בן צור וחן, בדרכם לפגישה המפתיעה בלשכת השופטים. אותה פגישה סגורה של הסנגורים ונציגי התביעה בתיק 4000 הייתה השנייה שקיימו השופטים עם הצדדים בלשכתם בשבועות האחרונים. בפגישה הקודמת ניסו השופטים לשכנע את נציגי הפרקליטות להסכים בכל זאת להליך גישור פלילי.