משטרת דטרויט הודיעה הערב (רביעי) כי עצרה חשוד במעורבות ברצח סמנתה וול (40), נשיאת בית כנסת בעיר, בחודש שעבר.
וול, שעמדה בראש בית הכנסת אייזיק אגרי בדטרויט מאז 2022, נדקרה בביתה כשבועיים אחרי מתקפת הפתע של חמאס. היא עבדה עם כמה פוליטיקאיות מהמפלגה הדמוקרטית, ובהן חברת הקונגרס אליסה סלוטקין. משטרת דטרויט מסרה בחודש שעבר כי לאחר שנדקרה, יצאה וול החוצה מביתה - שם מתה מפצעיה. גופתה נמצאה כשעליה סימני דקירה רבים סמוך לשביל של דם שהוביל לביתה, ומותה נקבע בזירה.
1 צפייה בגלריה
סמנתה וול
סמנתה וול
סמנתה וול. המשטרה לא מפרטת
בהודעת המשטרה הערב לא נמסרו פרטים בנוגע לחשוד שנעצר, וגם לא לגבי המניע שהוביל אותו למעשה - ואם מדובר במעשה אנטישמי הקשור בין השאר למלחמה בעזה. מפקד המשטרה בדטרויט, ג'יימס ווייט, אמר כי פרטי החקירה יישארו חסויים לפי שעה. "יש התפתחות מעודדת ברצוננו להביא לסגירת מעגל עבור משפחתה של גברת וול, אבל פרטי החקירה יישארו חסויים בשלב זה. נמשיך בעבודה עם התובע עד לסיום החקירה", אמר ווייט.
"אנחנו המומים ועצובים לגלות על מותה הבלתי צפוי של סמנתה וול, נשיאת המועצה שלנו", נמסר מבית הכנסת אייזיק אגרי אחרי היוודע הרצח.
ראש העיר דטרויט, מייק דוגן, אמר כי מותה של וול "הותיר חור ענק בקהילה". לדבריו, רק לפני כמה שבועות וול והוא חגגו את סיום שיפוץ בית הכנסת. "זה היה פרויקט שהיא הובילה בהצלחה, בגאווה ובהתלהבות רבה", הוא אמר, והוסיף: "כל העיר מצטרפת למשפחתה ולחבריה באבל על מותה הטרגי".
לוול היה תפקיד מרכזי בהקמת הפורום המוסלמי-יהודי בדטרויט, ונאמר כי היא "פעלה לחזק את הקשרים בין הקהילות בעיר, כולל אירוח סעודת איפטאר וקבלה בזרועות פתוחות של פליטים מסוריה".
התובעת הכללית במישיגן דיינה נסל, שעבדה לצד וול, אמרה: "אני המומה, עצובה ונחרדת לנוכח הרצח הברוטאלי של סאם. היא הייתה האדם הנחמד ביותר שהכרתי. מה שהניע אותה הוא האהבה האמיתית לקהילה ולמדינה. היא השתמשה באמונה שלה ובאקטיביזם כדי ליצור מקום טוב יותר לכולם".