אחרי לילה מתוח וירי רקטות, תושבי שדרות ועוטף עזה התעוררו הבוקר (יום רביעי) להכנות אחרונות לליל הסדר. בשלב הזה אין הנחיות מיוחדות לתושבים למרות המתיחות, וההכנות לערב החג נמצאות בעיצומן: בשדרות המשפחות יערכו את ליל הסדר בבתים, ובקיבוצים בעוטף יתקיימו ארוחות משותפות בחדרי האוכל.

4 צפייה בגלריה
תושבי שדרות נערכים לחג הפסח לאחר ירי הקרטה לעיר
תושבי שדרות נערכים לחג הפסח לאחר ירי הקרטה לעיר
מימין לשמאל: ישראל טל, מזל אשורוב ויותם דוידסון
(צילום: רועי עידן)
4 צפייה בגלריה
הנזקים במפעל באזור התעשייה שדרות
הנזקים במפעל באזור התעשייה שדרות
הנזקים במפעל באזור התעשייה שדרות
4 צפייה בגלריה
מוקד הנפילה בשדרות
מוקד הנפילה בשדרות
מוקד הנפילה
במרכז הקניות הגדול בשדרות 'מול 7' הגיעו הבוקר אזרחים להשלמת הקניות. "היה לילה מפחיד, קמנו ורצנו לממ"ד, ושוב חזרנו לישון ושוב קמנו", אמרה מזל אשורוב. "אבל, אין לנו כוונה לשנות את התוכניות. הכול כרגיל, כל האורחים מגיעים ואין ביטולים".
ישראל טל, שיחגוג עם נכדיו בשדרות, סיפר כי "אנחנו עושים ליל סדר בערך 20 אנשים. הכול בסדר ברוך השם, אין ביטולים. הערב נחגוג כמו שצריך עם הרבה שמחה".
יותם דוידסון הקטן, שהגיע לקניות עם אביו, סיפר על הלילה שעבר. "כל האחים שלי קפצו מהמיטות", אמר. "זה היה ממש מלחיץ, שמעתי את הבומים לידי. אנחנו עושים את ליל הסדר אצל סבתא שלי ואני מקווה שלא נשמע אזעקות".
4 צפייה בגלריה
חדר האוכל בקיבוץ כפר עזה
חדר האוכל בקיבוץ כפר עזה
חדר האוכל בקיבוץ כפר עזה מוכן לליל הסדר


ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטין פנה לתושבים ואמר כי "אמש חווינו לילה לא פשוט, עם יותר מעשרה שיגורים לכיוון יישובי שער הנגב ושדרות. גם אחרי שני עשורים של מציאות ביטחונית לא יציבה, אנחנו לא מתרגלים לתחושות המעיקות שאנו חווים הבוקר - במיוחד כשהערב נחגוג כולנו את חג הפסח. אני נמצא בקשר רציף וישיר עם כוחות הביטחון, שעושים הכל כדי לשמור עלינו ועל השגרה שלנו".
בינתיים, במפעל שטראוס בשדרות ניסו הבוקר לעכל את שעברו במהלך הלילה, כשספגו פגיעה ישירה של רקטה שניות אחרי שאחרון העובדים נכנס למרחב המוגן. איש לא נפגע כתוצאה מנפילת הרקטה, אך נזק נגרם למפעל ולכלי רכב שהיו בו. במקרה אחר, תיעדו תושבים רסיסי יירוט שנפלו במרכז מסחרי בעיר.
בסך הכול שוגרו הלילה בין 16 ל-18 רקטות מרצועת עזה, רובן לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות. אזעקה הופעלה בבוקר גם במבועים שליד נתיבות. ממד"א נמסר כי מלבד גבר כבן 30 שנפל ונחבל כשרץ למרחב המוגן בשדרות, ופונה במצב קל לבית החולים ברזילי, לא היו נפגעים בגוף כתוצאה מירי הרקטות. נפגעת חרדה בעיר טופלה במקום ולא נזקקה לפינוי.