4 צפייה בגלריה
הפגנה בקפלן, תל אביב
הפגנה בקפלן, תל אביב
הפגנה בקפלן, תל אביב. ארכיון
(צילום: עידו ארז)
במוצאי שבת הקרובה ייערכו זו הפעם ה-16 ברציפות הפגנות נגד המהפכה המשפטית בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. בהפגנה המרכזית בקפלן יוקם מיצג לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שיחול ביום שלישי. בהמשך השבוע צפויות מחאות שקטות בהן ישתתפו משפחות שכולות ו"חגיגת עצמאות" של ארגוני המחאה לכבוד יום הולדתה ה-75 של המדינה.



המחאה השבוע בקפלן תשלב גם את המשפחות השכולות המתנגדות למהפכה המשפטית. חלק מארגוני המחאה פרסמו ברשתות: "אנו, המשפחות השכולות, יצאנו למסע בשם יקירנו שקולם נדם כדי לקיים את צוואתם למדינה אחת ומאוחדת, משגשגת עבור כל אזרחיה ושואבת מערכי מגילת העצמאות - יהודית, חופשית ודמוקרטית".
"נשמיע את קולנו מול קולות של שיסוי ופילוג מצד נבחרי ציבור. נבחרתם להנהיג ולא לטעת שנאה. נאבק בערעור יסודותיה הדמוקרטיים של המדינה. נפעל לישראל אחת, מאוזנת והדדית, שערכיה מבוצרים בהסכמה רחבה למען עתיד ילדינו". המשפחות השכולות יצטרפו למוחים וישתתפו במיצג שבו "אלפי נרות" יודלקו בקפלן.
4 צפייה בגלריה
הר הרצל בירושלים
הר הרצל בירושלים
חלק מהמשפחות השכולות יציבו שלט מחאה ליד קבר יקיריהם
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
הצבת דגלי ישראל על המשוריינים בשער הגיא
הצבת דגלי ישראל על המשוריינים בשער הגיא
המשוריינים בדרך אל שער הגיא. המוחים יעלו לירושלים בשיירות ויניחו עליהם פרחים
(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
בתחילת השבוע הבא, ביום ראשון, ייפתח כנס הפדרציות היהודיות במעמד ראש הממשלה ונשיא המדינה. ארגוני המחאה הודיעו כי ישמיעו ליהודי התפוצות את קולם ויערכו הפגנות במרחב המקיף את מתחם גני התערוכה בתל אביב, שם יתקיים הכנס.
מאוחר יותר, עם פתיחת אירועי יום הזיכרון, מתוכננות הפגנות שקטות שיתקיימו במקביל ובמהלך הטקסים הממלכתיים. גם המשפחות השכולות, שקראו ליו"ר יד לבנים "להוציא את הפוליטיקאים מבתי העלמין ביום הזיכרון", ייקחו בהן חלק.
בערוץ הטלגרם "בוט הבושה" יפורסם פסקול שירים המיועד למשפחות, והוצע להן להאזין לו "בכל פעם שפוליטיקאי ידבר בבית עלמין, וסתם כשמתחשק משהו אחר". בנוסף, הוצעו כמה רעיונות שטרם גובשו, בהם עזיבה הפגנתית של טקסים או להפנות את הגב בזמן נאום של שר. חלק מהמשפחות השכולות מתכננות להציב שלט ליד קבר יקיריהם הנופלים.
לקראת צאת יום הזיכרון מתוכננת עלייה לירושלים בשיירות. המארגנים הודיעו כי יניחו פרחים ודגלי ישראל על המשוריינים בדרך לשער הגיא. "נמשיך להפגנה בכניסה להר הרצל בעת טקס הדלקת המשואות. בזמן שהם חוגגים, אנחנו לא שותקים", נכתב בהודעה.
4 צפייה בגלריה
 טקס הדלקת המשואות בהר הרצל
 טקס הדלקת המשואות בהר הרצל
טקס הדלקת המשואות בהר הרצל. הפגנה מתוכננת בכניסה
(צילום: אולפני הרצליה, מרכז ההסברה המטה לאירועים וטקסים ממלכתיים)
בנוסף, במהלך חגיגות ערב יום העצמאות, יערכו ארגוני המחאה "חגיגת עצמאות" - המכונה על ידם "האירוע הגדול בתולדות המדינה" - ברחוב קפלן בתל אביב עבור תומכיהם ומתנגדי המהפכה המשפטית. ה"חגיגה", כלשונם, תחל ב-20:30, במקביל לטקס המשואות השנתי בהר הרצל. ביום חמישי, למחרת יום העצמאות תיערך "הפגנת המיליון" של הימין ותומכי המהפכה.
מובילי המחאה מסרו כי "כל יום אנו מתעוררים לעוד כותרות של חברי ממשלת הדיקטטורה שמבהירים לציבור שפניהם להפיכה משטרית שתהרוס את הכלכלה ותפרק את צבא העם. הקולות שעולים בשבוע האחרון על חוק ההשתמטות מצטרפים לאירועים ביזאריים שמראים שרוחות הדיקטטורה ממש כאן. המעצור היחיד שיציל את מדינת ישראל הוא מיליוני האזרחים שיוצאים להפגין שבת אחר שבת ומצילים בגופם את המדינה, ערכי מגילת העצמאות והחזון הציוני".