1 צפייה בגלריה
רגיפ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה
רגיפ טאיפ ארדואן נשיא טורקיה
"סובל מתסמינים קלים". נשיא טורקיה ארדואן
(צילום: AFP )
נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הודיע היום (שבת) כי נדבק בקורונה. בציוץ בטוויטר כתב ארדואן כי הוא ואשתו נדבקו בזן האומיקרון, וכי הם סובלים מתסמינים קלים. "נמשיך לעבוד מהבית", הדגיש ארדואן בן ה-67.
החל מסוף דצמבר מתפשט זמן האומיקרון בטורקיה כמו ביתר העולם, וגם שם נשברו במהירות שיאי התחלואה של הגלים הקודמים. ביום שישי האחרון דיווחה טורקיה על 111,157 נדבקים ביממה בשטחה, אחרי שבדצמבר ממוצע הנדבקים היומי עמד על כ-20 אלף. לפי הנתונים הרשמיים של טורקיה, מפרוץ המגפה נדבקו כ-12 מיליון אזרחים בנגיף הקורונה, ויותר מ-88 אלף מתו.
ארדואן נדבק בקורונה על רקע המגעים בין טורקיה לישראל לקראת ביקורו המתוכנן של הנשיא יצחק הרצוג במדינה. הרצוג צפוי לבקר בטורקיה בשבועות הקרובים, אך עדיין לא ברור כמה זמן ייערך ביקורו. שיאו המתוכנן של הביקור יהיה בארמונו של ארדואן, שיסמן את ההתחממות המחודשת ביחסים בין המדינות.
לאחרונה התפרסמו דיווחים בכמה כלי תקשורת טורקיים שלפיהם ארדואן הורה לכמה מבכירי החמאס שנמצאים בטורקיה לעזוב את המדינה. על פי דיווחים אחרים, ארדואן בוחן מחדש את קשריו עם ארגון הטרור והחל בשבועות האחרונים להגביל את פעילותו על אדמת טורקיה. בעבר פורסם כי פעילי חמאס שהיו בטורקיה לא קיבלו אשרות ארוכות טווח, ואפילו נלקחו לחקירות באיסטנבול וגורשו. בישראל אין אימות לדיווחים האלה, אך אם הם יתבררו כנכונים - מדובר בפריצת דרך של ממש, שכן מבחינת ישראל גירוש חמאס מטורקיה הוא מפתח לשיפור היחסים בין ירושלים לאנקרה. ואולם, גורמים בישראל מתייחסים לדיווחים האלה בחשדנות רבה שכן ארדואן, איש האחים המוסלמים, מתייחס לחמאס כאל מפלגה אחות - ומתנהג כפטרון של החמאס בעזה. על כן ישראל ממשיכה לדרוש מטורקיה לסגור את משרדי הארגון שבשטחה.