פרקליטות מחוז צפון (פלילי) הודיעה הערב (חמישי) לבית משפט השלום בראשון לציון כי המדינה מסכימה לצמצם את צו איסור הפרסום שהוטל על החשד לאונס החיילת במסגרת פרשת "הסרסור בסוהרות". כך נודע ל-ynet. עורך דינו של האסיר הביטחוני החשוד באונס הגיש את התנגדותו לבית המשפט ודרש לאסור את שמו בפרסום.
בית המשפט טרם קיבל את החלטתו, וכעת יצטרך השופט ארז מלמד להכריע האם לקיים דיון בבית המשפט על התנגדותו של האסיר הביטחוני או לדחות את בקשתו על הסף. ההחלטה בנושא צפויה ככל הנראה בתחילת השבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
(צילום: נדב אבס, EPA)

השבוע הגישו ynet ו"ידיעות אחרונות" עתירה בבקשה לבטל לאלתר את צו איסור הפרסום מעל תלונת החיילת לשעבר ששירתה כסוהרת בכלא גלבוע וטוענת כי נאנסה על-ידי אסיר ביטחוני. "הפרשה יצרה הד ציבורי נרחב גם בקרב בעלי נושאי משרה שקוראים להסרת הצו", נאמר בבקשה שהועברה לשולחנו של השופט ארז מלמד על ידי עו"ד מיה כץ, ממשרד עורכי הדין ליבליך-מוזר-גליק.
ביום חמישי שעבר דווח ב-ynet לראשונה כי החיילת שחשפה את האונס ציינה בקמפיין מימון המונים שנפתח עבורה כי "מאז האונס חיי הם גיהינום. מנסים להשתיק אותי! עזרו לי במאבקי לחשוף את האמת. חיילות צה"ל שלנו אינן הפקר". קמפיין מימון ההמונים נפתח על ידי קרן ברק, עורכת דינה של החיילת לשעבר, על-מנת לסייע כלכלית ונפשית לה ולחיילות נוספות שלדבריה "סורסרו" על-ידי מפקדיהן כששירתו בשב"ס בעשור שעבר.
"מאז קביעת בית המשפט המחוזי ופרסום הפרפרזה, פנתה המתלוננת לציבור הרחב בבקשה ל'גיוס המונים' ושטחה את גרסתה ואת תלונתה בפני הציבור", ציינה עו"ד כץ בפנייה להסרת צו איסור הפרסום. "כל אתרי החדשות סיקרו את פנייתה של המתלוננת לציבור ואת האמור בה. הפרשה יצרה, שוב, הד ציבורי נרחב, הן בקרב ציבור האזרחים והן בקרב בעלי תפקידים ציבוריים".
ועדת המשנה של חוץ וביטחון והוועדה לביטחון הפנים התכנסו אתמול לדיון בעקבות עדותה של הילה (שם בדוי), שסיפרה כי נאנסה על-ידי האסיר הביטחוני. בדיון הסוער התרעמו חברי הכנסת על עצם שיבוץ חיילות צה"ל בבתי הכלא הביטחוניים, והפריעו לנציגי שב"ס שהציגו את עמדת הארגון. בשלב מסוים חשפה עורכת הדין של הסוהרות, קרן ברק, כי שנה לאחר אונס החיילת, ניסה האסיר הביטחוני שתקף אותה תקוף חיילת נוספת.