3 צפייה בגלריה
תיועד הנזק שנגרם כתוצאה מהירי
תיועד הנזק שנגרם כתוצאה מהירי
תיעוד הנזק שנגרם כתוצאה מהירי להר ברכה
אש נפתחה הלילה (בין חמישי לשישי) לעבר היישוב הר ברכה בשומרון. באירוע לא היו נפגעים, אולם בעקבות הירי נגרם נזק לאחד הבתים ביישוב. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור. "גוב האריות", חמושים מהפלג הצעיר של גדודי חללי אל-אקצה, לקחו אחריות על הירי.
גם ביום שלישי בערב נורו יריות לעבר הר ברכה וכן לעבר עמדה צבאית ליד שכם. לא היו נפגעים. במהלך הסריקות באזור התברר כי בירי לעבר היישוב נורו כ-60 קליעים.

לקראת ראש השנה צה"ל תגבר את פריסתו בתחומי יהודה ושומרון, ואולם בשטח עצמו נמשכים כל העת הניסיונות לבצע פיגועים. אמש נפצעו שמונה בני אדם באורח קל מאוד בפיגוע בצומת מודיעין מערב שבו היה מעורב מחבל ערבי-ישראלי שהתגורר במזרח ירושלים. המחבל ניסה לפתוח דלתות של מכוניות שהמתינו בצומת, שלף סכין וריסס לעבר הנהגים והנוסעים גז פלפל. לוחם מג"ב שנכח במקום חיסל את המחבל.
הפיגוע ליד העיר מודיעין אירע זמן קצר לאחר נאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד בעצרת האו"ם, שבו אמר כי פתרון שתי המדינות הוא "הדבר הנכון". לצד זאת, לפיד ציין כי התנאי להקמת מדינה פלסטינית הוא שהפלסטינים יניחו את נשקם.
3 צפייה בגלריה
תיעוד הפעילות של הכוחות
תיעוד הפעילות של הכוחות
פעילות לאיתור מבוקשים ביו"ש
(צילום: דובר צה"ל)
מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אמר אתמול על רקע המתיחות הביטחונית לקראת החגים: "אנחנו רואים עלייה גדולה במספר ההתרעות והכוונות לפיגועים ומול זה אנחנו נערכים בכוחות גדולים".
הוא הוסיף: "משטרת ישראל תעלה את הכוננות שלה החל ממוצאי השבת ועד סיום תקופת החגים לרמה הגבוהה ביותר". לדבריו, הכוננות כוללת "פריסת אלפי שוטרים במחסומי ביקורת בצירים, במרכזי הקניות והבילוי, ובבתי הכנסת ובאזורי ההתקהלות בכל רחבי הארץ".
המפכ"ל התייחס גם לפיגועים ולניסיונות הפיגועים האחרונים. "ארגוני הטרור לא מפסיקים לרגע לנסות ולפגוע באזרחי ישראל. אם לא על ידי טילים אז באמצעות מחבלים, ואם לא מאורגנים אז בודדים, ואם לא באמצעי התקשורת אז דרך הסתה פרועה ברשת.
"מול הניסיונות הללו אנחנו עושים הכול יחד עם שותפינו בצה"ל ושב"כ כדי לסכל את כוונותיהם של ארגוני הטרור וכדי לפגוע במקורות המימון וההסתה שלהם", אמר שבתאי. "זהו מאמץ מתמשך שמצריך מאיתנו אורך נשימה, דריכות מתמדת ויוזמה. את כל אלה יישמו שני שוטרי יס"מ תל אביב כשמנעו פיגוע רצחני שהיה עלול להעיב על שמחת החגים הלאומית שעוטפת את כולנו".