בהא דקה, אביה של למאר דקה בת ה-9, שמתה אתמול (יום ג') לאחר שלקתה בדום לב במהלך שיעור ספורט בבית ספר ביישוב זימר שבשרון, סיפר ל-ynet על שיחתו האחרונה עם בתו, לפני צאתו לעבודה: "אני נהג משאית ויצאתי ב-4:00 לפנות בוקר. בפעם הראשונה בחייה היא התעוררה בשעה הזאת וקראה לי 'אבא, אבא, אבא'. עליתי לחדר שלה בקומה השנייה והיא סימנה לי עם הידיים להתקרב, ואז נישקה אותי ואמרה לי 'להתראות'. אמרתי לה שאני אוהב אותה ויצאתי. תודה לאל שעליתי כדי לחבק אותה ולשמוע את הקול שלה בפעם האחרונה".
למאר הותירה אחריה אב, אם בהיריון ואת אחיה הצעיר יאמן בן ה-5. אתמול בבוקר, במהלך משחק כדורגל בבית הספר אלנבראס ביישוב, היא התמוטטה ונלקחה לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם ביצעו בה מאמצי החייאה אך לבסוף נקבע מותה.

אביה בהא הוסיף: "אשתי סיפרה לי בטלפון שהתקשרו אליה מבית הספר וביקשו ממנה להגיע כי למאר לא מרגישה טוב. כשהתקשרתי בפעם השנייה אשתי צרחה בטלפון 'הבת שלנו הלכה, הבת שלנו הלכה'. הגעתי לבית החולים ובהתחלה אמרו לי שהיא במצב קשה אבל יש לה דופק. הכניסו אותי לחדר ובאמת ראיתי שהיא נושמת, אבל הרופאה אמרה לנו להיות מוכנים לכל מה שעלול לקרות. אחרי זמן קצר הודיעו לנו שהיא מתה. התעלפתי במקום. איך אוכל לחיות בלעדיה? איבדנו את הנשמה".
על הקשר בינה לבין אחיה הקטן סיפר: "הוא היה מאוד קשור אליה. הם ישנו יחד באותו חדר ותמיד שיחקו ביחד. היום כשהוא שאל אותי איפה למאר אמרתי לו שהיא עברה לגן עדן ולא תחזור. הוא שאל אותי אם יש שם משחקים".
האב התייחס לכך שאמבולנס מד"א הגיע לבית הספר רק 16 דקות אחרי שדווח לו על ההתמוטטות של בתו: "אם היו מגיעים תוך כמה דקות היו מצילים את חייה. צריך להעסיק אנשים בתוך בתי הספר כדי שיוכלו להעניק עזרה רפואית תוך שניות ולא תוך דקות".
כמו כן, התייחס האב לטענות השקריות שמפיצים מתנגדי חיסונים ברשת ולפיהן הילדה מתה בגלל השפעות החיסון נגד קורונה: "הילדה מתה מדום לב. יש כאלה שמפיצים שקרים שהילדה שלי מתה בגלל חיסון, אני מבהיר לכל המשקרים שהילדה שלי לא התחסנה בכלל. פעם חלתה בקורונה והחלימה, וכל מה שמתפרסם ברשתות החברתיות לא נכון. אני מבקש לא לפרסם דברים בלי לאמת אותם".
ממד"א נמסר בתגובה: "האמבולנס הגיע אחרי 16 דקות, לפניו הגיעו אופנוען של מד"א ורופא".
פורסם לראשונה: 22:43, 25.01.22