נשק לא – ציוד הומניטרי כן: הבוקר (שלישי) המריא מנתב"ג מטוס הסיוע השלישי ששולחת ישראל ומיועד לאוכלוסייה באוקראינה הנתונה תחת התקפה של צבא רוסיה מאז הפלישה ביום חמישי. הוא צפוי לנחות בצהריים בוורשה, בירת פולין, ומשם יועבר הציוד המשאיות לאוקראינה.
בסך הכול יעברו במבצע של אגף מש"ב במשרד החוץ, המהווה את סוכנות הסיוע הלאומית של ישראל, ציוד במשקל 100 טון, ובו ציוד רפואי ותרופות שתרם משרד הבריאות, מערכות לטיהור מים, ערכת חירום לאספקת מים, וכן אוהלים, שמיכות, שקי שינה ומעילים.

העמסת הסיוע ההומניטרי המיועד לאוקראינה:
2 צפייה בגלריה
העמסת חבילות הסיוע ההומניטרי לאוקראינה
העמסת חבילות הסיוע ההומניטרי לאוקראינה
(צילום: מוטי קמחי )
2 צפייה בגלריה
העמסת חבילות הסיוע ההומניטרי לאוקראינה
העמסת חבילות הסיוע ההומניטרי לאוקראינה
(צילום: מוטי קמחי )
"חברת אל על מסייעת לנו להוביל את הסיוע ההומניטרי", אמרה סמנכ"לית סוכנות הסיוע, ענת שלאין. "חשוב לנו לראות את דגל ישראל שעל זנב המטוס בדרכו לסייע לעם באוקראינה. זה מבצע חסר תקדים".
סמנכ"ל אל על שלומי עם שלום הוסיף: "ברצון רב נרתמנו להטיס את הציוד שיסייע לעם באוקראינה. בנוסף, עד עתה החזרנו מאוקראינה 2,000 איש. אנחנו גאים להיות שותפים לפרויקט ההומניטרי".
משרד הבריאות אמר שישקול להרחיב את הסיוע על ההתפתחויות במלחמה באוקראינה. "ישראל מתייצבת לצד העם האוקראיני בשעתו הקשה - זאת חובתנו המוסרית", אמר השר ניצן הורוביץ".

במקביל ממשיכה ישראל באמברגו על אספקת נשק, למרות בקשה מפורשת של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בשיחתו עם ראש הממשלה בנט ביום שישי, ואף על פי שגורמים אמריקנים בכירים אמרו לירושלים כי הממשל יראה בעין יפה אספקה שכזו.
חיליק מגנוס, המוביל את משלחת החילוץ של פספורטכארד, שוחח עם אולפן ynet בדרכו למעבר גבול בין פולין לאוקראינה: "בגלל השהייה הארוכה נוצרים מצבי מועקה לאנשים שסובלים וצריך לעזור להם לחצות את הגבול באופן הכי מהיר ובשלום. יש פה אנשי משרד החוץ שפועלים בצורה מדהימה ויש פה צוותים שלנו שעושים את המלאכה בעזרה ישירה לאנשים. זה מסובך מאוד וצריך הרבה תיאומים כדי שאנשים יתרכזו במקום מסוים, יעלו על אוטובוסים, ושהאוטובוסים יעשו את דרכם בשלום עד לגבול".
דני לקר מרשות המים הוסיף: "שלחנו כבר אתמול כמות גדולה מאוד של ציוד, של מכלים אישיים לחלוקת מים, תחנות חלוקה. זה יכול לספק מים לכמעט 100 אלף איש. הציוד הועמס אתמול ונשלח עם הנחיות הפעלה שתורגמו על ידי מש"ב. משרד החוץ ונציגיו יפנו אותו למקומות מתאימים".
השתתפו בהכנת הכתבה: איתמר אייכנר ואדיר ינקו