בעזרת שני עדי מדינה הצליחה היחידה המרכזית במחוז תל אביב לגבש כתב אישום שיוגש בימים הקרובים נגד 13 חשודים. בין היתר הם חשודים בשורה של אירועי אלימות בהם רצח שמעון רביבו, זריקת רימונים והשלכת מטענים במועדים שונים.

כזכור, בתאריך 3.10.23 התקבל דיווח במשטרת ישראל, אודות פיצוץ עז שנשמע ברחוב שמעון פרס באור יהודה. כוחות משטרה גדולים וחבלני משטרה שהגיעו למקום, זיהו את חלקי האופנוע שהתפוצץ ואת הקורבן שנהרג כתוצאה מהפעלת המטען שהוטמן באופנוע.
במהלך החקירה הצליחו החוקרים לאסוף ראיות נגד מספר מעורבים החשודים בהטמנת והפעלה של המטען באופנוע. מחומרי החקירה עלה, כי החשודים פעלו בסמוך לאירוע באופן שיטתי בכוונה לפגוע בקורבן על רקע סכסוך בין עבריינים. עפ"י החשד, לכל אחד מהמבצעים שפעלו בצוותא, הוגדר תפקיד שהוביל להטמנה של המטען אשר גרם לפיצוץ רב עוצמה ולרציחתו של הקורבן.
2 צפייה בגלריה
תיעוד חיסול העבריין שמעון רביבו
תיעוד חיסול העבריין שמעון רביבו
רגע פיצוץ האופנוע
הפעילות העבריינית של החשודים אופיינה במעקבים ותצפיות אחרי הקורבן והאופנוע שלו, וכללה בין היתר רכישה והטמנה של מכשירי מעקב (טרקר), במטרה להתחקות אחר תנועותיו של הקורבן "ולנצל" הזדמנות ולפגוע בו. עפ"י החשד האופנוע התפוצץ בזמן שרכב מסוג סקודה עמד במקביל ומתוכו הפעילו החשודים את המטען.
עם התקדמות חקירת הרצח, הצליחו בימ"ר ת"א לקשור ולחבר את מארג הראיות, נגד חשודים נוספים שהיו מעורבים באירועים קשים של הנחת מטעני חבלה והשלכת רימונים, שאירעו במועדים שונים במהלך התקופה האחרונה באזור תל אביב והמרכז, זאת בעקבות מאבקים עקובי דם בין ארגוני פשיעה אלימים ביותר.
2 צפייה בגלריה
שמעון רביבו הנרצח מאור יהודה
שמעון רביבו הנרצח מאור יהודה
שמעון רביבו שנרצח באור יהודה
(צילום: יאיר שגיא)
בהמשך לחקירה, לפני כחודש, פשטו שוטרי הימ"ר על בתיהם של מספר חשודים, וביצעו מעצרים וחיפושים, במהלכם נתפסו שני אקדחים, רובה קלצ'ניקוב עם מחסניות ותחמושת, כלי רכב יוקרתיים ורכוש נוסף. בתום החיפושים, 9 חשודים נעצרו והועברו לחקירה במשרדי הימ"ר במהלכה גויסו שני עדי מדינה אשר קידמו באופן משמעותי את החקירות בשלל הפרשיות שצוינו וכן, באירוע ניסיון רצח של ראש ארגון פשיעה אלי מוסלי.
המקרים הנוספים אותם פיענחו השלכת רימוני הלם לעבר בתי מגורים בחולון בבאר יעקב ובבת ים. כמו כן נאספו ראיות בגין חשודים המעורבים בפיצוץ מטען בבניין ברחוב יצחק נסים בחולון ובהשלכת מטען צינור לעבר בניין בפתח תקוה ובגין ירי על בית עסק בראשון לציון. פרט לכך 2 חשודים יואשמו גם בגין ניסיון רצח של אלי מוסלי ושניים אחרים יואשמו בגין נסיון רצח של בן כהן "הקטן".