כחמישה חודשים מאז החיסול: המשטרה עצרה היום (שלישי) תשעה חשודים במעורבות ברצח העבריין שמעון רביבו, שמטען חבלה שהוצמד לאופנוע שעליו רכב התפוצץ באור יהודה באוקטובר אשתקד. צפו בתיעודים חדשים מפיצוץ האופנוע ומפעילות המעצרים:

לעבריין שמעון רביבו היו לא מעט אויבים. אולם, חוקרי המשטרה חושדים כי הוא חוסל לכאורה על רקע סכסוך עם הכנופיה של העבריין האשדודי אלירן חובה, המכונה (חובלאשווילי), שאותו לכאורה ניסה לחסל רביבו בחודש אוגוסט בשנה שעברה.
על פי החשד במשטרה, כמה מהחשודים פעלו בסמוך לאירוע באופן שיטתי, בכוונה לכאורה לפגוע ברביבו, באמצעות הטמנת מטען חבלה רב-עוצמה באופנוע שעליו רכב. בין העצורים ישנם עבריינים ערבים ויהודים, שחלקם מוכרים מאירועים אחרים, בין היתר מפרשת 1131. כמו כן, חלק מהחשודים משויכים לארגון הפשע של ערן חייא, ולפי החשד מדובר בשכירי חרב ש"נותנים שירותים לאחרים בחיסולים".
בעקבות התפתחות החקירה, פשטו שוטרי היחידה המרכזית ביחד עם החטיבה הטקטית והחטיבה לביטחון פנים של משמר הגבול על בתיהם של כמה חשודים וביצעו מעצרים וחיפושים. במסגרת הפשיטות נתפסו שני אקדחים, רובה מסוג קלצ'ניקוב עם מחסניות ותחמושת, כלי רכב יוקרתיים ורכוש נוסף. ל-ynet נודע כי בביתו של אחד החשודים נתפס סכום הגבוה מ-200 אלף שקל במזומן. גורם בכיר במשטרה העריך שכעת "יתחילו פעולות תגמול", והגדיר את המעצרים כ"אירוע דרמטי". לדבריו, מדובר במעצרים נקודתיים של חשודים שהיו מעורבים ב"מבצע" לחיסול רביבו.
מחקירת היחידה החוקרת עולה כי החשודים שנעצרו הם חלק מ"חוליה גדולה". בנוסף, עלה בחקירה כי כלל החשודים עשו עבודה מקדימה, כל אחד בהתאם לתפקידו. כל אחד מהמעורבים ביצע את חלקו, עד שהוטמן המטען באופנוע של רביבו. לפי שעה, ביחידה לא יודעים איך הופעל המטען, אך חושדים כי הוא הופעל מרחוק או באמצעות טיימר שכוון לתזמון הרצוי. עוד עולה מהחקירה כי "חלק מהחשודים נכחו באזור הפיצוץ". גורם המעורה בחקירה ציין: "האמצעים הטכנולוגיים עזרו לנו לא מעט".
2 צפייה בגלריה
תיעוד חיסול העבריין שמעון רביבו
תיעוד חיסול העבריין שמעון רביבו
תיעוד חיסול העבריין שמעון רביבו
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
רביבו וזירת החיסול באור יהודה
(צילום: יאיר שגיא)
מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר מסר: "פעילות זו מצטרפת לרצף של פעילויות משמעותיות בתקופה האחרונה, אשר הובילו לפענוחים של אירועי רצח וניסיונות רצח בעולם ארגוני הפשיעה החמורה והמאורגנת. היחידה המרכזית מהווה את חוד החנית של מחוז ת"א בתחום המאבק בארגוני הפשיעה, ואנחנו רואים הצלחות בסיכול ומניעה של אירועים פלילים המסכנים באופן ממשי חפים מפשע ואזרחים תמימים".
הפיצוץ אירע ב-3 באוקטובר בכניסה לשכונת בית בפארק החדשה. רביבו היה מוכר למשטרה מעבירות של אמצעי לחימה, אלימות, סמים וקשרים עם ארגוני הפשיעה. הוא אף היה מצוי בקשרים עם ארגוני פשע בחברה הערבית.
בנובמבר 2022 נעשה ניסיון לפגוע בעבריין, כאשר אלמוני יצא מרכב ברחוב יצחק שדה בתל אביב וירה לעבר רביבו ורעייתו. רביבו ניצל ויצא ללא פגע, ואילו אשתו נפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים איכילוב.