(צילום: אסף חן)

נטלי סנקר, אחותה של אורטל לין-כהן (35) שנהרגה לפני כשבועיים בתאונת דרכים שגרם נהג שיכור, אמרה הבוקר (שני) לאולפן ynet כי "זה לא שונה מאדם שיוצא עם נשק קר או חם. זה רצח". אתמול הוגש כתב אישום נגד הנהג, אדגר יפס מזרחי (28), שלו כבר יש עשר הרשעות תעבורה קודמות.
1 צפייה בגלריה
הרכבים בזירת התאונה
הרכבים בזירת התאונה
"זה פשוט רצח". זירת התאונה ולין-כהן
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
"זה צריך לעשות רעש, שכל אחד יתעורר ויבין שלעלות לכביש אפילו עם טיפה אחת של שתייה, הוא הולך למסע רצח. שיידע שהוא הולך לקחת חיים של מישהו. זה לא רק של מישהו, זה של משפחה שלמה", הוסיפה סנקר.
האישום - "המתה בקלות דעת" - זה מספיק? "לא. מבחינתי זה לא צריך לקרות, בתי המשפט צריכים לא להקל ראש בנושא. יש פה מלא מקרים, במיוחד בתקופה האחרונה, מלא תאונות, מלא משפחות נהרסות. חייבים להתעורר פה, אדם שמתנהג בחוסר אחריות, ולא רק כלפי עצמו – כלפי כל מי שנמצא בחוץ, יש להעניש אותו בחומרה. לא המתה בקלות דעת ולא הרג, זה רצח, רצח לכל דבר".
מישהו מהפרקליטות דיבר איתכם? "הם בקשר עם גיסי, בעלה של אחותי, הוא זה שמעדכן אותנו במה שקורה. רציתי שהוא גם יהיה חלק מהריאיון, הוא נפשית לא מוכן ואפשר להבין אותו. אומרים שהזמן מרפא ומשכך, אבל מיום ליום זה נהיה יותר ויותר קשה, לי באופן אישי לפחות. גם אנשים שבקושי הכירו אותה או שהכירו אותה דרכנו, אומרים שהם לא יכלו לתפקד, לא הצליחו לישון, אפילו שלא הכירו אותה ישירות. אחותי הייתה כולה שמחה ואהבה, עשתה רק טוב, לכולם. גם למי שהיא לא הכירה".
עדות אחת הפצועות בתאונה
(צילום: רועי עידן)

איך הילדים מתמודדים עם זה? "הילדים שואלים שאלות, בעיקר את גיסי, כי הוא זה שאיתם בלילות. אנחנו רוב הזמן איתם. כולם במשפחה עוטפים אותם, כולם איתם. הם עדיין קטנים, אז איפה שיש אנשים איתם הם עטופים ופחות שואלים. אבל כשהם לבד בבית, כן, השאלות עולות, וגיסי צריך להתמודד עם זה יום-יום. זה לא פשוט".
סנקר סיפרה כי המשפחה החליטה להקים מקווה-ספא לזכר אחותה. "נתחיל בעיר של אחותי, באופקים", היא אמרה והוסיפה שבהמשך "אנחנו רוצים להתרחב, שיהיה את זה בכל הארץ".