הזינוק בתחלואה נמשך, לצד עלייה במספר החולים הקשים החדשים - והממשלה מאשרת כעת תו ירוק זמני עבור מי שקיבל מנת חיסון ראשונה, כדי לעודד יותר ישראלים לקבל את הזריקה. עוד 3,663 ישראלים אובחנו מאז חצות כחיוביים לקורונה. כך עולה הערב (יום א') מנתוני משרד הבריאות. בסך הכול פוענחו כ-71,500 בדיקות ושיעור החיוביים ממשיך לעלות והוא עומד על 5.12%. מדובר באחוז החיוביים הגבוה ביותר מאז סוף ספטמבר. עם זאת, לא מדובר בנתון סופי.
בבתי החולים מאושפזים 114 חולי קורונה במצב קשה, עלייה של ארבעה חולים לעומת הנתון הבוקר. 35 חולי קורונה מחוברים למכונות הנשמה. נכון לשעות הערב מאושפזים 27 חולים קשים שהם בני פחות מ-50. אף אחד מהם לא התחסן בכלל. אחד החולים הקשים הוא ילד בגילים 5 עד 11 וחולה נוסף הוא בגילים 16 עד 19.
3 צפייה בגלריה
עומס במתחם בדיקות בראשון לציון
עומס במתחם בדיקות בראשון לציון
התור לבדיקה בדרייב אין בראשון לציון
(צילום: אביגיל עוזי)

3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
ביום אחד נוספו 19 חולים שמצבם קשה. מחלקת קורונה בהדסה עין כרם
(צילום: דוברות הדסה)
היום אושפזו 19 חולים קשים חדשים בבתי החולים ברחבי הארץ, מדובר במספר החולים הקשים החדשים הגבוה ביותר מאז אמצע אוקטובר. 11 מהחולים הקשים החדשים אינם מחוסנים כלל, אחד עם חיסון שלא בתוקף ושבעה מוגדרים מחוסנים. ארבעה מהחולים הקשים החדשים הם בני פחות מ-60 – כולם לא מחוסנים.
במקביל, עדכן משרד הבריאות את הנתונים על ההתחסנות בסוף השבוע. מאז יום שישי קיבלו 11,552 ישראלים את מנת החיסון הראשונה ו-14,475 את מנת הדחף. מדובר במספרים נמוכים, אפילו בהשוואה לסוף השבוע הקודם.

3 צפייה בגלריה
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
תו ירוק למתחסנים במנה ראשונה
(צילום: gettyimages, רויטרס )
בניסיון להעלות את המספרים הללו, קבינט הקורונה אישר הערב את הצעתה של שרת המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן, ולפיו מיום חמישי יינתן תו ירוק זמני למי שהתחסן בחיסון ראשון למשך 30 יום. "המטרה היא לעודד חיסונים, לאפשר הגנה וגם אל מול התו ירוק המורחב לאפשר את החיים", נמסר בהודעת הקבינט. התו הירוק הזמני יהיה תקף בכלל המקומות הציבוריים שדורשים תו ירוק וייחשב בספירה של המחוסנים במתווה החינוך.
השרה פרקש הכהן מסרה: "לצערי אנו חווים את תחילתו של גל האומיקרון, גל חמישי בתקופת הקורונה. מברכת על כך שהממשלה אישרה היום תו ירוק זמני שקידמתי. תו ירוק החל מהחיסון ראשון ל-30 ימים. בתקופה בה אנו כממשלה מרחיבים את תחולת התו הירוק למסחר חנויות ועוד פעילויות כדי לשמור על בריאות הציבור - חשוב היה בעיניי לתת להורים אפשרות להמשיך בשגרת חייהם עם ילדיהם החל מהחיסון הראשון. בתו ירוק זמני אנחנו מעודדים הגנה על ילדינו וגם עושים זאת באופן שרואה את הציבור ומתחשב בו".
בתוך כך, קופות החולים מכבי ומאוחדת הודיעו הערב כי החלו לתת למטופלים הראשונים הערב את התרופה "פקסלוביד" של חברת פייזר, לטיפול בחולי קורונה במצב קל עד בינוני ואשר נמצאים בסיכון לחלות קשה. זאת, בהמשך לתנאים שפרסם משרד הבריאות הבוקר בנוגע למתן התרופה. בכללית החלו ליצור קשר עם מבוטחים ראשונים שעונים לתנאים.
במקביל, הערב התפרסמו תוצאות ראשוניות של מחקר שנערך בבית החולים שיבא בתל השומר על בטיחות המנה הרביעית. מתוך 154 מחוסנים, בדומה לתגובה למנה השלישית, כ-80% דיווחו על תגובות מקומיות קלות, וכ-45% על תופעות סיסטמטיות, כולל חום (ב-10% מהמקרים, שחלף תוך 24 שעות במרב המקרים) ,חולשה, כאבי שרירים, כאבי ראש.
מובילת המחקר, פרופ' גילי רגב: "מנתונים אלו נראה בשלב זה כי פרופיל החיסון הרביעי בטוח כמו מנות החיסון הקודמות. בימים הבאים נדווח על ממצאים ראשוניים בנוגע לעליית הנוגדנים הראשונית והחיסוניות תוך שבוע ממתן החיסון".