חוקרי היחידה לחקירת פשעים במרחב אשר, ממשיכים בחקירת רצח הנער משלומי שבגליל המערבי, שנדקר למוות בידי נער בן 15, בן היישוב, בעקבות סכסוך על נערה. החשוד נעצר אתמול (יום שלישי) בבית המשפט השלום בקריות לשבעה ימים נוספים, במהלכם ייבדק ע"י פסיכיאטר, שיכין חוות דעת לעניין כשירותו לעמוד לדין. השופטת קבעה ש"אם יסבור הפסיכיאטר שמצבו דורש אשפוז או שיש צורך בהסתכלות, ניתן לעשות כן ללא החלטה נוספת".
באמצעות סנגוריו עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'י, טוען החשוד שפעל מתוך "הגנה עצמית", וכי פגע במנוח לאחר שתקף אותו בסכין, גרסה הנבדקת על ידי החוקרים. אמש הובא הנרצחת למנוחת עולמים בבית העלמין בשלומי בנוכחות מאות אנשים, בהם משפחתו, חברים, שכניו, וכן הצוות וחבריו מפנימיית "רמת הדסה" בקריית טבעון, שם סיים את לימודיו לאחרונה.
אחותו מיררה בבכי בעת שנפרדה מאחיה האהוב. "אחי, תמיד נתת את כל מה שאתה יכול. רצית תמיד שלכולם יהיה טוב, היית האור הכי גדול של הבית. כולם ידעו עליך ומי אתה. אהבנו אותך מאוד. זה לא מגיע לך".
קרן מורתו נפרדה ממנו במילים מרגשות: "איך אדם טוב ונדיב כמוך הולך ככה. ההודעות ווטסאפ שלך קופצות לי. מי אמר שאתה לא כותב טוב? כתבת מעולה. תמיד קראת לי מרחוק בכפר או בטיולים, 'קרן, יא זקנה, איפה את? חכי לי רגע', ואני בחיוך עצבני נעמדתי וחיכיתי לאיזו בדיחה חדשה שבטח תספר, או סרטון מצחיק שתראה לי על איזה סוס".
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
(צילום: שמיר אלבז)
"תמיד נחלצת לעזרה של חבר או חברה, וכמובן לאנשי צוות של רמת הדסה", הוסיפה המורה. "ידעתי שאם אצטרך עזרה ממך, להעביר משהו, להחזיר משהו, לקבל מידע, תמיד היית שם".
קרן המורה הוסיפה: "חלקנו אהבה גדולה שיש לנו לסוסים. זר לא יבין זאת. סוסים זו שריטה שזורמת בגוף. פשוט ככה. הסוסים תמיד קיבלו אותך ללא תנאים ובחירתך בהם הייתה כל כך מובנת לי. גאה בך מאוד שהלכת והתמקצעת והפכת להיות מדריך רכיבה מוסמך. את מי תדריך עכשיו? את האמת, עשית לי בית ספר, ילד מיוחד שכמוך. לא נתת לי לשכוח שצריך להשקיע בך, לא לוותר ולו לרגע קטן, וגם לא לוותר לך. ולא ויתרתי".
"עשית לי בית ספר, ילד מיוחד שכמוך. לא נתת לי לשכוח שצריך להשקיע בך, לא לוותר ולו לרגע קטן. ולא ויתרתי"
"למדתי להכיר גם את האמא המדהימה שלך, הלביאה והמסורה שלא ויתרה לרגע ושמרה עליך. חושבת לעצמי ורואה כאן את משפחתך היקרה והאבלה חבריך האהובים והכואבים ואנשי צוות רמת הדסה שליוו אותך במסע שלך. לכולם מכנה משותף אחד. נכנסת לכולנו עמוק ללב", הודתה.
"דהר כמו סוס חופשי אל המסע שמעבר לחיים הללו", נפרדה המורה מתלמידה לשעבר, "מאמינה שנשמתך תרחף סביבנו עד שתמצא את דרכך. אם אתה כאן איתנו שומע, חשוב שאתה תדע שאנחנו אוהבים אותך מלא. המסע שלנו איתך כנראה כאן מסתיים. נוח על משכבך בשלום".