פועל פלסטיני בן 44 נהרג בצהריים (ראשון) בתאונת עבודה באתר בנייה בפרדס חנה. ככל הנראה, מוט ברזל שהיה על משאית מנוף פגע בו לאחר שהמפעיל איבד עליה שליטה. הדיווח על התאונה התקבל במרחב שרון של מגן דוד אדום סמוך לשעה 13:17. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו לאתר הבנייה ברחוב החורש ונאלצו לקבוע את מותו.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
המשאית תלויה באוויר
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
החובש אהוד אמיתון סיפר כי "כשהגענו למקום הובילו אותנו אל תוך אתר הבנייה וראינו פועל ששוכב כשהוא מחוסר הכרה. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא סבל מחבלות בגופו והיה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".
המשטרה עיכבה לחקירה את נהג המשאית, את מנהל האתר ואת אחראי הבטיחות. מהבירור הראשוני של החוקרים עלה כי המנוף שהוצב על המשאית גרם לנטייתה על הצד - וכתוצאה מכך פגע המנוף בפועל שעמד על גג הבניין. שלושת העובדים נלקחו לחקירה בתחנת המשטרה בזיכרון יעקב.
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
מוט הברזל שנחת על גג המבנה
במועצת פרדס חנה-כרכור מסרו כי "המועצה משתתפת בצערה הכבד של המשפחה, האירוע נחקר כעת ע"י המשטרה ומשרד העבודה ובשיתוף גורמי המועצה".
עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה, מסר כי מתחילת 2022 נהרגו 10 עובדים בתאונות עבודה, ושבעה מהם באתרי בנייה. "מדובר בקצב הרוגים מסחרר של הרוג מדי ארבעה ימים. תוצאה קשה וכואבת חרף העובדה שמספר מנהלי הבטיחות תוגבר ולמרות הקמת יחידת פלס. המספרים מדברים בעד עצמם ומלמדים כי מנהל הבטיחות בעבודה אינו ממלא אחר ייעודו ותפקידו".
בשבוע שעבר נהרגו גאזי אבו סביתאן ואחמד אלסיאד, החברים הטובים ממזרח ירושלים שעבדו יחד באתר הבנייה של חברת תדהר ב"פארק בבלי" בתל אביב. השניים צנחו אל מותם לאחר שהפיגום הממוכן שהיו עליו התנתק בפתאומיות תוך כדי העבודה.