יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס בריאיון ל-ynet radio למתיחות בממשלה ובין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ואמר כי "לאף אחד מהם אין אלטרנטיבות. כל השותפים - גם בן גביר, גם סמוטריץ' וגם אחרים - מבינים שמבחינתם אם הם כרגע מפרקים את החבילה כנראה פעם הבאה יראו את הכנסת דרך הטלוויזיה. לכן הם כרגע נדבקים לשלטון".
לדברי ליברמן, "אני חושב שבתוך הליכוד כן מתחילים תהליכים עמוקים. דווקא שם יכול לבוא שינוי דרמטי. אני מקווה שבליכוד סוף סוף מישהו ייקח יוזמה וימצא שם כמה פוליטיקאים אמיצים שיובילו שינוי. הלכנו למערכת בחירות - חמש מערכות בחירות אחת אחרי השנייה רק בגלל איש אחד, בגלל האינטרס שלו".
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
(צילום: קובי קואנקס)
אתה רואה מצב שתקציב המדינה לא יעבור בכנסת? "אני לא רואה מצב כזה, בסופו של דבר הם כולם רוצים שלטון. יש הפקרות, מה הבטיחו לפני הבחירות? ביטחון אישי, יוקר מחייה. רק תוך 24 שעות נרצחו חמישה אנשים, ולא רק במגזר הערבי. גם בחולון ראינו, וגם בקריית ביאליק, וראינו פיצוצים בטירת הכרמל. זאת אומרת יש פה השתוללות. מתחילת השנה - כשאני משווה לשנה קודמת - כמות הנרצחים יותר מהוכפלה. 13 נשים, מעל 80 אנשים נרצחו בכל מיני מלחמות בין כנופיות. תסתכלו איך הם טיפלו בנושא של 104 טילים ורקטות שנורו לעבר דרום הארץ - תגובה דרדלה".
יוקר המחייה - סמוטריץ' בעצם מאשים אותך בתור שר האוצר הקודם. "יש לנו שר אוצר שלדעתי לא בדיוק יודע איפה נמצא משרד האוצר, הוא מנותק מהמציאות. רק ביום שני בישיבת סיעה הוא מתגאה בכך שמוצרי חלב לא מפוקחים לא עולים ולא יעלו במחיר, ולמחרת תנובה, שטראוס וטרה מעלות את מחירי המוצרים הלא מפוקחים. אלה אנשים שאין להם מושג מה זה כלכלה, איך נראה תקציב, לא מסוגלים לקרוא תקציב. כנראה מישהו לא למד לימודי ליבה. כלכלת ישראל ב-13 ביולי 2021 - הגירעון היה 10.1%. כשאני העברתי את האוצר ב-31 לדצמבר היה לנו בקופה 10 מיליארד שקלים בפלוס".
אז בשלושה וחצי חודשים אפשר לחרב נתונים כל כך טובים? "מתברר שאפשר לרסק מהר מאוד. לקלקל ולרסק זה לא לבנות, ופה באמת ראינו השמדת ערך הכי מהירה שראיתי בעולם. תוך שלושה חודשים פשוט ריסקו את הכלכלה".
ליברמן התייחס גם לחוק הגיוס, ואמר כי "הגיע הזמן לשוויון בנטל מלא מלא. אין יותר תורתם אומנותם, אין פטורים אפילו לא לאחד. שכולם יתגייסו או לצבא או לשירות לאומי. אני גם מאמין שאי אפשר לכפות ואי אפשר להכריח אותם. מי שלא ירצה מייד רישום פלילי וצו עיכוב יציאה מהארץ. לא מקבל שום הנחות בשום לא על ארנונה, לא על כלום. עידן הפראיירים נגמר. לא יכול להיות שאותם אנשים ילכו לצבא, יעשו מילואים, ישלמו מיסים, והם גם צריכים לממן את כל אותם משתמטים וגם להגן עליהם".
יו"ר ישראל ביתנו תקף את יהדות התורה גם על דרישתם להכפלת תקציבי לימודי התורה: "פתאום ברגע האחרון גפני מעלה את הדרישה הזו, וגולדקנופף אומר - בלי חוק ההשתלטות אין תקציב. זה חזירות לשמה. וחזירות זה דבר לא כשר. הם הראשונים שצריכים לדעת שחזירות זה לא כשר".