דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שני) את שמותיהם של רס"ל עדי אלדור (21) מחיפה ורס"ל (מיל') אלון קליינמן (21) מתל אביב שנהרגו מפגיעת נ"ט במערב חאן יונס. השניים היו לוחמים ביחידת מגלן שבחטיבת הקומנדו. מתחילת המלחמה נהרגו 566 חיילי צה"ל, בהם 229 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה.
2 צפייה בגלריה
רס״ל עדי אלדור ז"ל, רס״ל (מיל׳) אלון קליינמן
רס״ל עדי אלדור ז"ל, רס״ל (מיל׳) אלון קליינמן
רס״ל עדי אלדור ורס״ל (מיל׳) אלון קליינמן
(צילום: דובר צה"ל)
עוד מסר דובר צה"ל כי שני לוחמים מיחידת מגלן נפצעו באורח קשה בקרבות בדרום רצועת עזה. אחד מהם הוא רס"ל אייל ברודסקי, בנו של שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי - שעושה כעת את דרכו לישראל. בנוסף, חייל מילואים ממפקדת "עוצבת בני-אור" (460) נפצע באורח קשה בתאונת דרכים בדרום הארץ. "החיילים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו", נמסר.

2 צפייה בגלריה
אייל ברודסקי שנפצע ואביו שגריר ישראל באוקראינה
אייל ברודסקי שנפצע ואביו שגריר ישראל באוקראינה
רס"ל אייל ברודסקי, שנפצע קשה בתקרית
רס"ל אלדור היה בן כיתתו של סמ"ר עמית פלד, שנפל בקרב מול מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר, והוא החלל ה-12 של בית הספר הריאלי העברי בחיפה. "בשורת איוב", ספדו לו בבית הספר. "עדי היה הנכד של פרופסור איצקוביץ מרמב"ם, גם אבא שלו רופא. כולם בוגרים שלנו".
גם פרופ' מיקי הלברטל, מנהל המרכז הרפואי רמב"ם שבו עובד אביו, ספד: "משפחת רמב"ם קיבלה הבוקר בעצב רב את הבשורה הנוראה על נפילתו בקרב של עדי אלדור ז"ל. הידיעה על מותו של עדי ז"ל, בנו של ד"ר לירון אלדור, רופא רמב"ם, ונכדו של פרופ' יוסף איצקוביץ שהיה מנהל מחלקה בכיר ומאבות תחום הפוריות ותחום תאי הגזע בישראל - שוברת את ליבנו".
פרופ' יהודה אולמן, מנהל האגף הכירורגי ברמב״ם וחבר של אביו של עדי, אמר כי "הלב נשבר. ד"ר לירון אלדור, האבא של עדי, הוא רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית ברמב״ם - מחלקה שניהלתי עד לפני כשנתיים. אני קיבלתי אותו להתמחות, ומאז אנו צועדים יחד במסלול הרפואי, חבר וקולגה. מתחילת המלחמה היה אחוז הדאגה, שניים מבניו לוחמים, ועכשיו אחד איננו.
סבו של עדי, פרופ' יוסף איצקוביץ היה שנים רבות מנהל מערך הנשים והיולדות ברמב״ם, וחוקר פורץ דרך בתחום תאי הגזע העובריים. עיקר עיסוקו הקליני היה בהפריית מבחנה, ואלפי ילדים באו לעולם בזכותו. בית חולים רמב״ם והמחלקה לכירורגיה פלסטית כמו גם מערך הנשים והיולדות, כואבים, בוכים, כי אין נחמה".
2,855 חיילי צה"ל נפצעו מתחילת המלחמה, מתוכם 1,326 מתחילת התמרון הקרקעי. בבתי החולים ברחבי הארץ עדיין מאושפזים 343 חיילים, בהם 27 במצב קשה.
שעות לאחר נפילתם של השניים החל צה"ל במבצע ההרואי בלב רפיח, שבו חולצו בשלום פרננדו סימון מרמן (60) ולואיס הר (70) שנחטפו מניר יצחק ב-7 באוקטובר והוחזקו על-ידי חמאס. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הבוקר במענה לשאלת ynet כי "בזכות הגבורה והאומץ של לוחמי מגלן שנהרגו אנחנו מסוגלים לבצע מבצע כזה. אי אפשר לעשות דבר כזה בלי להיות בתוך רצועת עזה. בזכות אותם לוחמים גיבורים שהקריבו את היקר מכל, אנחנו מסוגלים להגיע לרגעים מבצעיים שמאפשרים לשחרר חטופים".
המבצע לשחרור החטופים בוצע על-ידי כוחות שב"כ וימ"מ בשיתוף חיל האוויר ומעטפת של כוחות שייטת 13 ואוגדה 98 עם חטיבת השריון 7. הכוחות הגיעו בצורה חשאית לבניין בלב רפיח שבו הוחזקו החטופים בקומה השנייה, פרצו למבנה שבו היו מחבלי חמאס וחילצו את החטופים בשלום. במהלך המבצע, שארך כשעה, ניתנו לכוחות הקרקעיים מעטפת אווירית וחיפויים נוספים.