פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מוחמד לולו בן ה-38 מרמאללה, בגין הרצח של הרצל בוסתנאי בן ה-72 בחולון לפני כשלושה חודשים, שאותו לפי האישום דרס בזמן שהוא מנסה להימלט מהעיר עם מכונית שגנב.
מהאישום, אותו הגישו עורכות הדין לבנת מלמד וענבר פינסקר-קמפר, עולה כי לולו נכנס לישראל בניגוד לחוק, והוא ושני בני אדם נוספים גנבו רכבים מישראל והעבירו אותם לשטחי הרשות הפלסטינית בחודשים אפריל ומאי. השלושה הגיעו לחולון ב-31 מאי, והחליטו לגנוב מכונית מאזדה.
2 צפייה בגלריה
זירת האירוע בחולון
זירת האירוע בחולון
זירת הדריסה בחולון
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
במסגרת פעילות יזומה של המשטרה כנגד גניבות, שוטר שנכח בקרבת מקום חסם חלק מהכביש באמצעות ניידת. לולו, שלו אין רישיון נהיגה, נסע לכיוון הניידת ופגע בחזיתה תוך שהוא מסכן את חייו של השוטר, וזה בתגובה ירה כדור אחד לכיוון אחד מגלגלי המאזדה, במטרה לעצור את הנאשם.
מיד לאחר מכן, ביצע שוטר אחר חסימה נוספת של חלק מהכביש באמצעות ניידת שניה. הנאשם המשיך בנהיגתו הפרועה באופן שחייב את השוטר השני להימלט, פגע בניידת השנייה, העיף אותה לכיוון הנגדי וגרם לנזק לה ולשני רכבים שחנו בסמוך.
בשלב זה, לולו פנה שמאלה כנגד כיוון התנועה והמשיך בנסיעתו עד שפגע בקטנוע שעליו רכב בוסתנאי, והדף אותו לעבר רכב שנסע ממול. לאחר מכן, יצא לולו מהרכב ונמלט רגלית מהמקום, תוך שהוא מותיר את בוסתנאי לכוד מתחת לרכב שנסע ממול, ומבלי שהזעיק עזרה. כתוצאה ממעשיו של לולו, נלכד בוסתנאי מתחת לרכב ונגרמו לו פגיעות קשות שהביאו למותו.
בבקשה להארכת מעצרו, ציינו עורכות הדין מלמד ופינסקר-קמפר כי "עבירת גניבת רכב, מוגדרת בשנים האחרונות על ידי כלל הערכאות כ'מכת מדינה'. זאת לאור שכיחותה, קלות ביצועה ופגיעתה באזרחי המדינה. לכך יש להוסיף כי הנאשם החליט להימלט מהשוטרים בכל מחיר - נהג בפראות, פגע בניידות משטרה שחסמו את דרכו, שעט לעבר שוטרים שניסו לעצור אותו בגופם והמשיך בנהיגתו הפרועה כשהוא אדיש לחייהם של כל מי שעומד בדרכו עד שפגע באופנוע וגדע את חייו של הרצל בוסתנאי ז"ל".
הפרקליטות מאשימה את לולו באופן תקדימי ברצח בנסיבות מחמירות, מאחר שלטענתה הוא היה אדיש לאפשרות שייגרם מוות לכל מי שניצב בדרכו בזמן שנמלט מהמשטרה. חוץ מעבירת הרצח, לולו מואשם גם בסיכון חיי אדם, הפקרה, קשירת קשר לפשע (גניבת רכב), גניבת רכב, שהייה שלא כדין, נהיגה ללא רישיון, נהיגה ללא ביטוח והיזק לרכוש במזיד.
אחד משותפיו של לולו לגניבות, מוחמד מרעי, הואשם ביום חמישי האחרון בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע וגניבת רכב ושוחרר למעצר בית בפיקוח. החשוד השלישי נמלט. לולו הורשע בעבר כבר שש פעמים מ-2003 עד נובמבר אשתקד, בין היתר בעבירות רכוש ושיבוש הליכי משפט, ונידון במצטבר לתקופות מאסר של 13 שנים ושלושה חודשים.
עו"ד אורית חיון, שמייצגת את לולו, מסרה בתגובה לאישום: "היום הוגש כתב אישום בחקירה שהתנהלה תקופה לא קצרה . יש ללמוד את חומר הראיות הרב שהתווסף, ולהביא לפתחו של בית המשפט את השאלות. האם אכן ניתן לשייך את הנוכחות במקום ואת אירוע התאונה לנאשם שכופר בכך? גם אם תצליח הפרקליטות לקשור זאת לנאשם, לא די בכך, שהרי מוטל עליה להוכיח גם את הכוונה הנדרשת לעבירת הרצח באירוע קשה וטרגי וכואב, שעל פניו נראה כתאונה".
2 צפייה בגלריה
הרצל בוסתנאי
הרצל בוסתנאי
הרצל בוסתנאי
בוסתנאי הקים בסוף שנות ה-90 את מועדון הכדורגל "עוצמה חולון" ועד מותו שימש כיו"ר הקבוצה. כשנדרס, הוא היה בדרכו לאחד ממגרשי הכדורגל בעיר, שם סיימו להתאמן ילדי מועדון הכדורגל שייסד. הוא הותיר אחריו אישה, דליה, שלושה ילדים ושמונה נכדים.
בנוסף שימש בוסתנאי גם כבעלי מסעדת "הפנטום", שבה סעדו כדורגלנים וכדורסלנים רבים מצפרירים חולון ומהפועל חולון. "כמה עצוב, קשה לעכל. הרצל האגדי איננו", ספד לו לאחר מותו כוכב צפרירים חולון בעבר, זיו קבדה.