בית המשפט המחוזי בלוד גזר אתמול (רביעי) 25 שנות מאסר על מוחמד דעאס מטירה, שהורשע ברצח באדישות של שכנו פוואז דעאס בשל סכסוך שכנים. אין קשר משפחתי בין משפחות הנאשם והמנוח - שהסכסוך ביניהן החל בעקבות מחלוקת על שביל הגישה המוביל לבתי המשפחות.
על פי כתב האישום שהוגש כחודשיים לאחר הרצח, בינואר 2021 החל עימות מילולי בין המשפחות, שבמהלכו פרצו בנות משפחת הנאשם את הגדר המשותפת בין הבתים. מוחמד דעאס נכנס לחצר הבית, רדף אחרי בנו הצעיר של פוואז - ודקר אותו בבית החזה האחורי ובעכוז. פוואז ירד במדרגות על מנת לסייע לבנו, והנאשם דקר אותו בבטנו וגרם למותו.
2 צפייה בגלריה
פואז דעאס
פואז דעאס
הנרצח פוואז דעאס
2 צפייה בגלריה
תיעוד: רצח ואז דעאס ופציעת בנו בטירה
תיעוד: רצח ואז דעאס ופציעת בנו בטירה
מתוך התיעוד שבו נראה הרוצח
כתב האישום ייחס למוחמד עבירות של רצח בכוונה תחילה וסעיף נוסף של ניסיון רצח. במסגרת הסדר טיעון בין פרקליטות מחוז מרכז וסנגוריו של הנאשם, עבירת הרצח בכוונה תחילה הומרה לעבירת רצח באדישות שבה הודה. בנוסף, סעיף ניסיון הרצח הומר לסעיף קל יותר - חבלה בכוונה מחמירה. עוד סוכם כי הצדדים יעתרו במשותף לעונש של 25 שנות מאסר, והשופטים אישרו.
ב-2014 הורשע מוחמד דעאס בהריגה וריצה יותר משבע שנות מאסר. "נדירים הם המקרים שאדם קוטל חיי אדם, נידון לעונש מאסר ושנים אחדות לאחר מכן שב לסורו", כתבו השופטים עמי קובו, מיכאל קרשן ומירב גרינברג. "חומרה יתרה קיימת בכך שהנאשם ביצע את עבירת הרצח לאחר שכבר הורשע בעבר בהריגה".
השופטים הסבירו כי במסגרת השיקולים לכיבוד הסדר הטיעון "משפחת המנוח בחרה שלא להתנגד כי ברצונה להפחית את 'גובה הלהבות' ולהביא לסיום הסכסוך". לפיכך, אמרו השופטים, "לא מצאנו עילה מספקת להתערב בהסכמתם, על אף ההקלה המשמעותית אשר הנאשם זכה לה". בנוסף פסקו השופטים פיצויים בגובה 258 אלף שקלים למשפחת המנוח ו-85 אלף שקלים לבן שנפצע.