הנשיא יצחק הרצוג הצהיר שאלו "ימים קריטיים", ויומיים לפני הבחירות החשאיות על נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים, מעריך האיש שמחרים את ההידברות כי תהיה פשרה, שלכאורה תחזיר את אריה דרעי לממשלה. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, טען בצהריים (יום ב') כי ביום רביעי הקרוב, מיד אחרי הבחירות החשאיות שבהן ייבחרו שני נציגי הכנסת בוועדה, יודיעו נציגי הקואליציה והאופוזיציה כי הם הגיעו להסכם כלשהו בנוגע למהפכה המשפטית. גנץ דחה את הדברים, והדגיש: "לא נהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו".

3 צפייה בגלריה
ישיבת סיעה ישראל ביתנו
ישיבת סיעה ישראל ביתנו
"אעשה הכול כדי למנוע את זה". ליברמן, היום
(צילום: רפי קוץ)
3 צפייה בגלריה
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי
בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי
"לא נהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו". גנץ
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"ליבת ההסכם - חזרת דרעי לממשלה". יו"ר ש"ס
(צילום: עמית שאבי)
"ליבת ההסכם היא חזרת דרעי לממשלה בתמיכת גנץ ולפיד, זה חיזוק משמעותי לקואליציה המשיחית של נתניהו", העריך ליברמן בפתח ישיבת סיעת מפלגתו. הוא טען שכל שאר הפרטים האחרים שאולי ייכללו בהסכם, כגון פשרה כלשהי על עילת הסבירות, יהיו "מסך עשן" - וכי החזרת יו"ר ש"ס שהודח מהממשלה בהוראת בג"ץ היא ה"מהות" של ההסכם המתגבש. "אעשה הכול כדי למנוע את ההסכמות שכרגע מסתמנות".
הוא הוסיף: "אנחנו יודעים שהקואליציה הזאת הצליחה בתוך כחמישה וחצי חודשים להסב נזק עצום למדינת ישראל. ההסכם המסתמן שמקדם את חזרתו של דרעי, למעשה מייצב את הקואליציה ויכול להיות שבגלל הסכם זה, הקואליציה הזאת תחזיק ארבע שנים".
"תראו מה קרה מאז שקמה הממשלה, בנושא הביטחון האישי, יוקר המחיה, הכישלון במדיניות חוץ, הסוגיה האיראנית. תדמיינו שהקואליציה החרדית-משיחית הזו תחזיק ארבע שנים, איזה נזק ולאן אנו עלולים להידרדר. לכן, אני באופן אישי מתכוון לעשות הכול על מנת למנוע את זה".
ליברמן הודיע כי הוא מתכוון להיפגש השבוע עם הנשיא הרצוג וראשי האופוזיציה - יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד - כדי "לדבר איתם על הסוגיה הזאת, ולעשות הכול על מנת שההסכם הזה לא יצא לפועל".



יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ דחה את דבריו של ליברמן, והכחיש כי יש הסכם על הפרק: "לא יודע על מה הוא מדבר". בפתח ישיבת סיעתו אמר: "אני שומע כל הזמן על נוסחאות ו'דילים', אבל יש נוסחה אחת פשוטה כדי שנמשיך בהידברות - לבחור נציג קואליציה ואת נציגת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים".
"אנחנו עומדים בפני רגע מכריע ביום רביעי, ודווקא נוכח הלחצים שמופעלים על נתניהו אני מבקש להגיד לו ולחברי הקואליציה בצורה הברורה ביותר: המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו. שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינת ישראל", הוסיף גנץ.
השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר פנה לנתניהו בפתח ישיבת סיעתו: "אני שומע את ההצהרות והתדרוכים על מה שהולך לקרות בבית הנשיא ואומר בצורה ברורה - אין לנו מנדט לעשות 'פייק רפורמה'. אין לנו מנדט שימסמסו אותה. ציבור הימין רוצה רפורמה משפטית, נכון שבהידברות, אבל אסור לנו לאכזב את הבוחרים שלנו".
גם שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הבהיר כי הוא מצפה להתקדמות בחקיקת המהפכה המשפטית. "רוב מוחלט של הציבור מבין שצריכים לעבור תיקונים במערכת המשפט. נכנסנו להידברות בבית הנשיא עם ידיים נקיות, מתוך רצון לנסות להגיע להבנות. עד כה לא נראה שהצד השני הגיע לשם עם אותן מטרות. יש להם רצון למוסס ולהפיל את הממשלה. הרפורמה המשפטית תתקדם, נקודה. אם אתם רוצים להגיע להסכמות אתם מוזמנים, אבל אל תפריעו לנו", אמר סמוטריץ'.