משפחות החטופים והנעדרים מתכנסות היום (שבת) במטה בתל אביב כדי לדון ב"החרפת הצעדים", כלשונם, אחרי האסון בשכונת שג'אעיה בעיר עזה, שבה הרג כוח צה"ל שלושה חטופים שאותם זיהה בטעות כמחבלים. פגישת המשפחות מתקיימת במקביל לפרסום התחקיר הראשוני של צה"ל על האירוע, שגילה מחדלים חמורים בהתנהלות הכוח, שפעל "בניגוד חמור להוראות הפתיחה באש".
רובי חן, אביו של איתי חן (19) מנתניה, שחטוף מאז 7 באוקטובר, אמר בכניסה למטה כשבידו שעון חול: "שמעתי אתמול שרה בקבינט אומרת שלא הבשילו התנאים להחזרת החטופים. מה הקבינט מצפה? שימותו 10 אנשים ביום כדי שיבשילו התנאים? אנחנו ברולטה רוסית. כל יום לא יודעים מי יקבל את הדפיקה בדלת עם בשורת איוב. אי אפשר יותר".

2 צפייה בגלריה
רובי חן, אביו של איתי חן, חייל שנחטף לרצועת עזה בשבעה באוקטובר
רובי חן, אביו של איתי חן, חייל שנחטף לרצועת עזה בשבעה באוקטובר
רובי חן עם תמונת בנו - ושעון חול
(צילום: שמוליק דודפור)
חן סיפר שהשתתף בפגישה השבוע עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בבית הלבן: "הדבר היחיד שאני אגיד זה שזה נראה שהנשיא ביידן עושה יותר מממשלת ישראל להחזרת החטופים, שממשלת ישראל תתעורר על עצמה".
חיים רובינשטיין, דובר מטה משפחות החטופים והנעדרים, כתב ברשת החברתית X הבוקר כי "למרות האסון הכבד, אף אחד מקבינט המלחמה עדיין לא דיבר עם המשפחות. אף אחד לא הסביר איך מונעים את האסון הבא. אף אחד. מדוע המשפחות צריכות להתחנן למשהו שאמור להיות מובן מאליו?".
בני המשפחות, לצד מאות תומכים, הפגינו הלילה בתל אביב וחסמו כבישים באזור הקריה. "את כולם! עכשיו!", צעקו שוב ושוב. המפגינים חסמו את צומת קפלן וערכו צעדה שבעקבותיה נחסמו לתנועה הרחובות הסובבים את הקריה, בהם מנחם בגין, שאול המלך וקפלן.

2 צפייה בגלריה
מחאה של משפחות החטופים מול הקריה לקראת ישיבת הקבינט הביטחוני
מחאה של משפחות החטופים מול הקריה לקראת ישיבת הקבינט הביטחוני
"איך מונעים את האסון הבא?"
(צילום: דנה קופל )
בהמשך הודיעו המוחים כי בכוונתם לצעוד ברחובות תל אביב כדי לרתום מפגינים נוספים ולחזור לכיון הקריה. הם חסמו את רחוב המלך ג'ורג' ועצרו את הצעדה סמוך לדזינגוף סנטר. המשטרה הכילה את החסימות ולא ניסתה לפנות את המפגינים - שחלקם הבטיחו להישאר להפגין לאורך הלילה. ההפגנה התפזרה סביב השעה 01:00.
במהלך הצעדה נראו כמה מהמפגינים מניפים דגל ישראל צבוע באדום, לציון דמם של החטופים שנהרגו, וכמה מהם הדליקו לפידים. במקביל למחאה, אמש דווח באתר החדשות האמריקני "אקסיוס" כי ראש המוסד דוד ברנע צפוי להיפגש באירופה עם ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני. לפי הדיווח של ברק רביד ב"אקסיוס", מטרת הפגישה היא להתניע מחדש את המשא ומתן ולקדם עסקת חטופים נוספת מול חמאס.
פורסם לראשונה: 11:12, 16.12.23