ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בפרסום סרט הזוועות של דובר צה"ל לקהל הרחב בארץ ובעולם, ומאמין שהדבר יעזור לישראל בקרב ההסברה. אחרי חודש של מלחמה ישראל נאבקת על דעת הקהל ברחבי העולם, ונמצאת בעמדת נחיתות ברשת.
הסרט שהכין דובר צה"ל על זוועות ה-7 באוקטובר מאגד סרטונים אותנטיים מהטבח של חמאס. הסרט נמשך 47 דקות וכלל חומרים גרפיים, לרבות תיעוד של מקרי רצח רבים ותקיפות ויזואליות קשות לצפייה.
3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים
מסיבת עיתונאים
נתניהו מאמין שהפצת הסרט תעזור בקרב ההסברה
(צילום: Abir Sultan/Pool Photo via AP)
הכותרת
פניית הפרסה החדה של ארדואן
26:36
עד כה הוצג הסרט בעיקר לפוליטיקאים, דיפלומטים ועיתונאים בארץ ובעולם. אחת הסיבות לכך שהסרט טרם הופץ לכלל הציבור היא התנגדות של חלק מהמשפחות שיקיריהן מופיעים בו. בנוסף יש גורמים שמאמינים שמרגע שהסרט יופץ ברחבי העולם הוא יאבד תוך יום מהאפקטיביות שלו.
בצה"ל מתקיימים דיונים מתקדמים על הקרנת הסרט לכלל הציבור. צה"ל שוקל בחיוב לפרסם לקהל הרחב חלק מהסרט, בתיאום עם המשפחות ובאישורן, ובכפוף להסכמת הדרג המדיני.
בסוף השבוע קיים שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, הקרנה מיוחדת של סרט הזוועות לשגרירים ודיפלומטים בכירים. משרד החוץ וצה"ל מקרינים את הסרט בהדרגה בכל השגרירויות המרכזיות ברחבי העולם. לפני ההקרנה הם מחתימים את הצופים על מסמך שאוסר עליהם להפיץ את הסרט, ולוקחים להם את הטלפונים.
3 צפייה בגלריה
שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן עונד טלאי צהוב במועצת הביטחון
שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן עונד טלאי צהוב במועצת הביטחון
ארדן עונד טלאי צהוב במועצת הביטחון. הקרין את הסרט לשגרירים באו"ם
(צילום: Michael M. Santiago / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בשבוע שעבר התקיימה הקרנה של הסרט ל-56 חברי כנסת. רבים מהם לא שרדו את הצפייה עד סוף הסרט, ויצאו מהאולם מזועזעים ובוכים.
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה אמר לפני ההקרנה שקיבל את ההחלטה להקרין את הסרט אחרי לבטים ארוכים. הוא אמר שצריך לדעת עם מי ישראל מתמודדת, לראות את הרוע, לדעת עד כמה המלחמה בחמאס מוצדקת ולדייק בעובדות.
הח"כים שהגיעו להקרנה התבקשו להשאיר את הטלפונים מחוץ לאולם. ח"כים רבים נענו להמלצת רופא הכנסת ולקחו כדור הרגעה לפני הצפייה.
3 צפייה בגלריה
גל גדות וגיא נתיב
גל גדות וגיא נתיב
גל גדות וגיא נתיב
(צילום: AP)
שלשום פורסם כי סרט הזוועות יוקרן לבכירים בהוליווד, באירוע שינחה הבמאי גיא נתיב. "גל גדות ובעלה, ירון ורסנו, סייעו לדבר הזה לקרות", אמרו גורמים בסביבתה של השחקנית הישראלית. גורמים בדובר צה"ל אמרו כי ההקרנה אמורה להתקיים בקרוב בלוס אנג'לס ובניו יורק.